Bytte til XServe og Apple?

Diskusjon rundt Apples server platform Xserver

Re: Bytte til XServe og Apple?

Innleggav Jonaldo93 » tir 23.02.2010 17:41

Takk morgoth :-D , er en del skritt nærmere en avgjørelse nå. Det kommer en fra bedriftsavdelingen til Apple neste uke og skal se litt på løsninger på kontoret og forhåpentligvis gi meg et tilbud.

Ser fram til det. Tror nok det skal ordne seg slik at det blir Apple "for alle penga" nå, men vi får se.

Det eneste jeg fortsatt sitter igjen med er:

Hvordan skal jeg gjøre det med at vi nå kjører programmet "Advisor" som vi er ganske avhengige av. Det er et klienbehandlingsprogram hvor vi kan legge inn alle klienter, timer, hvor vi kan avgregne osv.

Sikkert litt vanskelig for noen her å vite, men det er ingen som vet om noen programmer som ligner på det, som advokater kan bruke som kan kjøres i Mac OSX?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Bytte til XServe og Apple?

Innleggav St Anders » lør 27.02.2010 15:29

Bare et spørsmål angående og kjøpe nye stasjonære maskiner og macbook pro. Er det snakk om forskjellige brukere, eller tenker du at alle ansatte bruker iMac og MacBook Pro, sistnevnte virker i såfall, veldig som sløsing med resurser, da MacBook Pro maskiner ofte har mye av samme innmat som iMac, og du skal ha store behov om du trenger maskiner i tillegg til bærbar, samt, om du har slike behov, trenger begge maskinene og være kraftige?

Altså ville tatt en avregning om hva som er mest lønnsomt, bruke 1 eller 2 maskiner, og trenger alle laptoper?

Om du også sier litt med hva du jobber med, så er det lettere og svare på hva du trenger av utstyr. (husk også å kjøre Apples utvidet garanti (3år) da du som bedrift ikke har samme mulighet for og reklamere)

Edit: ser du skriver advokat program, da kobler jeg det slik at dette er snakk om et advokat firma, da har du ikke store behovet for ekstraordinærkraft og en liten MacBook Pro, 13"/15,4" burde holde når det gjelder maskinvare, og 1 maskin er mer en nok per pers.

Siden det også er viktig med sikkerhet, ville jeg satt opp OpenDirectory, og kjørt mobilekontoer i Workmanager, med kryptering slik at filer lagret på en mobil datamaskin ikke kan åpnes uten passordet til maskinen(krypteres med FileVault), og du kan sette på fjernsletting etter X antall dager etter sist pålogging (om maskinen ikke har kontakt med server etter x dager slettes brukerkonto osv).

Mye av dette finner du nok også utav etter besøk av person fra bedriftsavdelingen til apple. Om du vil dele videre utvikling hadde dette vært kjekt.
 

Forrige

Returner til Apple Xserve



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]