Fil blir borte når jeg prøver å lagre

Diskusjon rundt Apples server platform Xserver

Fil blir borte når jeg prøver å lagre

Innleggav gersa » tir 10.01.2012 12:12

Vi kjører klienter med Lion og OS X server 10.6.8. Hadde noen filer oppe i Photoshop her om dagen. Valgte "Lagre" og fikk beskjed om at jeg ikke hadde rettigheter til å skrive over den filen. Så jeg lukket filen. Da var originalen på serveren borte. Åpnet en ny fil og hadde Finder åpen ved siden av. Idet jeg velger "Lagre" så forsvinner originalfilen fra serveren, men jeg får ikke lov til å skrive den nye. Hvis jeg så velger "Lagre" én gang til så skrives den nye filen. Hva er dette for noe fanteri?
Alle brukere har fulle rettigheter. Allikevel er det flere programmer (Adobe Acrobat bl.a.) som ofte ikke kan lagre filen man nettopp har åpnet og gjort forandringer i, noe som gjør at man til stadighet må lagre nye versjoner av filer. Ikke nødvendigvis et problem å ha flere versjoner av filer, men det burde ikke være nødvendig (særlig siden vi kjører Time Machine).
medlem i 229 måneder
 

Re: Fil blir borte når jeg prøver å lagre

Innleggav Paste » tir 10.01.2012 15:18

Det var rart. Jeg plages også med at det ikke går å skrive over pdf-filer (lokalt på maskinen). Dette er et nytt problem for meg som oppsto da jeg oppgraderte til siste system.
medlem i 157 måneder
 

Re: Fil blir borte når jeg prøver å lagre

Innleggav gersa » tir 10.01.2012 15:59

Et annet program som sliter er Word. Der åpes så og si alle filer som skrivebeskyttet og etter noen minutter så sier Word at filen er mulig å lagre.
medlem i 229 måneder
 


Returner til Apple Xserve



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere