«Brukervalg», takk!

Har du funnet en feil? Søk i dette forumet, så lag en ny tråd. HUSK BESKRIVENDE OVERSKRIFT!

«Brukervalg», takk!

Innleggav Moldarin » tor 10.01.2008 16:02

Hei,

Den øverste linjen—den som ønsker meg velkommen, inviterer meg til å skrive en artikkel, vise mine egne foruminnlegg, også videre—har et lite problem. Den blir noengang for lang for oss med litt over gjennomsnittet stor skriftstørrelse. Det er bare ørlittegrann det er snakk om!

Jeg tenkte på det i to minutter å fant ut at den enkleste måten å ordne dette problemet var ved å bruke bedre språk. Se på linjens lengste ord: Brukerkontrollpanel». Hadde det ikke vært kjekkere å bruke et Mac OS‐inspirert ord som også er bedre norsk, kortere, og likevel forklarer godt hva som skjer?

Ved å bruke «Brukervalg» vil mine problemer med at linjen løper ut av sine lengdebegrensninger i forhold til designet løses, og Mac OS brukere (Mac1) vil fle seg mer hjemme, og det er godt norsk. Desuten er det helt sikkert ikke maneg Windows‐brukere som ser etter Kontrollpanelet sitt her inne uansett.

Kort oppsumert: Endre fra «Brukerkontrollpanel» til «Brukervalg».

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: «Brukervalg», takk!

Innleggav quadra800 » tor 10.01.2008 16:19

Eller hva med å bare kalle den "Valg"? Jeg syns det litt for forvirrende å kalle det "Brukerkontrollpanel", selv om det er det riktige. :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: «Brukervalg», takk!

Innleggav admin » tor 10.01.2008 16:47

Det har definitivt en bedre klang ja :) Skal legge det opp i SVN når jeg kommer hjem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: «Brukervalg», takk!

Innleggav Moldarin » tor 10.01.2008 17:00

Utmerket! :bitchin:

(Det var en mektig tøff løve du har fått deg, admin!)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: «Brukervalg», takk!

Innleggav Lersveen » tor 10.01.2008 17:07

Hva mener du med "litt over gjennomsnittet stor skriftstørrelse"?
Det å sette opp skriftstørrelsen i innstillingene til nettleseren?
Isåfall har vel en stor del av web'en samme problem?
Eller er det lav oppløsning du mener?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Oppløsning

Innleggav Moldarin » tor 10.01.2008 22:00

Jeg har en oppløsning på 1680×1050px, men stor skriftstørrelse. Poenget er at den øverste linjen er akkurat bittelitt for lang. Endringen jeg foreslår løser dette problemet, og introduserer bedre språk på siden.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: «Brukervalg», takk!

Innleggav Twinrehz » tor 10.01.2008 22:16

Øh, du må da ha mer en litt større tekststørrelse når det er et problem? På min skjerm med 1024x768 er det fortsatt ikke for stort når jeg har økt tekststørrelsen 2 ganger. :-/
medlem i 218 måneder
 


Returner til v4 Feilrapportering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron