Min MacBook Air bøyer seg

Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav annemor » tor 13.03.2008 11:38

Hei!

Min MacBook Air er ikke mange uker gammel. Når den står på plant underlag, så har den begynt å "vippe", som om den har bøyd seg litt og ikke alle fire knottene under tar i bordet. Har testet med ulike underlag, og det er nok maskinen. Flere som har opplevd dette?

Er den så tynn at varmen som utvikles når du feks har den på fanget gjør at skroget bøyer seg?

Noen tanker om dette, eller andre som har opplevd det samme?
medlem i 195 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav åttitre » tor 13.03.2008 13:21

Du er ikke den eneste. Du kan prøve det som den ene brukeren her gjorde.

http://discussions.apple.com/thread.jsp ... &tstart=15

Og jeg leste på forum at en bruker fikk ny maskin grunnet dette. Så om du er i tvil så bare ta en tlf til Apple og spør.
medlem i 239 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav Paperboy » tor 13.03.2008 13:22

Det har også min Macbook Air begynt å gjøre. Latterlig!

Edit: Fulgte rådet fra linken over, og det FUNKA!!!!!!!! Det var ikke mye kraft jeg måtte legge på venstre hjørne. Brøt litt lett og så var den stø igjen. Tror aluminiumen er utrolig lett å bøye.
Sist endret av Paperboy den tor 13.03.2008 13:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav kaspartu » tor 13.03.2008 13:25

det er bare selve cassisen som skal strammes opp.
ta den med til et service verksted, forklar problemet og så er det bare noen skruer som skal settes ordentlig til så skal den være som normalen igjen.
har opplevd problemet, og det var løst på noen minutter.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav annemor » tor 13.03.2008 18:19

Joda, mye bedre, men hvordan blir dette på sikt da?

Hm.... :-/
medlem i 195 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav kaspartu » tor 13.03.2008 18:30

hvis den ender opp med å være skjev igen, så snakk med apple direkte..
håber den holder seg i normal form!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav petterandreas » tor 13.03.2008 18:50

Hvilken vei vipper den? Det er vel snakk om en sidevendt bevegelse?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav annemor » man 21.04.2008 12:15

Det virker som venstre nedre kant bøyer seg litt opp. Dvs at dersom de tre kantene, oppe samt den nede til høgre, ligger plant på bordet, så tar ikke venstre knott ned i bordet.
medlem i 195 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav Extra » tor 24.04.2008 21:35

Jeg hadde akkurat samme problemet med min Macbook for ikke lenge siden. Aner ikke hvordan, men nå er den heldigvis bra igjen. Burde vel gå på garantien for dere vel

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav Per-Kristian » søn 27.04.2008 16:48

Har fått dette problemet på MacBook Proen min også nå! Har ikke mistet den ned eller vært slem med den på andre måter O:-)

Regner med at dette går på garantien? Har Apple Care.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav Mittis » ons 21.05.2008 20:45

Jeg har hatt min mb-air i ei uke i dag. merket vippingen fra første sekund jeg satte den på bordplata, men ettersom maskinen blir varm så retter den seg mer og mer ut. den er nesten helt rett når CPU A har kommet opp i 70 grader. jo kaldere maskinen er jo mer vipper den. jeg venter og ser hva som skjer med den ettervert regner jeg med,
medlem i 191 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav NamKeng » ons 21.05.2008 21:05

Per-Kristian skrev:Har fått dette problemet på MacBook Proen min også nå! Har ikke mistet den ned eller vært slem med den på andre måter O:-)

Regner med at dette går på garantien? Har Apple Care.


jeg har og applecare men bottom case kunne de ikke bytte uten at jeg betalte. husker ikke prisen men noe mellom 800-1200kr, og det var ikke sikekrt den ble bra etter byttet sa folka på service-.
min MBP vipper og er nesten ubehagelig og skrive på.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Min MacBook Air bøyer seg

Innleggav audub » ons 21.05.2008 22:38

Jeg har hatt min MBA siden februar, og av og til har den blitt litt "skjev".. Det er bare å legge den over låret og gi den et lite dytt, så blir den fin igjen. Det varierer med temperatur. Det hender den er ganske ille hvis den har vært ute i kulden en stund, men den blir fort varm igjen ;)

Jeg har sikkert bøyd opp min 20 ganger siden jeg fikk den, men den siste tiden har den vært helt fin. Åpenbart har den endelig tatt hintet...
medlem i 197 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron