MBA eller MBP?

Re: MBA eller MBP?

Innleggav bjornrostad » man 17.03.2008 21:31

medlem i 211 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav tunamgu » man 17.03.2008 21:46

sony vaio SZ-serien er deilige pc.elsker de.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav iEdvard » man 17.03.2008 21:55


Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav MatsBook » søn 23.03.2008 16:36

Trådstarter spør om varmeutviklingen til MBA.
Noen som har erfaring med dette?
medlem i 194 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav åttitre » søn 23.03.2008 17:22

MBA er ikke varm synes jeg. Men den bruker vifta som alle andre maskiner for å si det sånn. Jeg gikk fra en 4 år gammal G4 1.5 med 2 GB ram osv... dette er som natt og dag. Jeg bruker CS3 pakka og Lightroom til daglig bruk og den er ikke treig. Altså, du kan stille deg selv spm. hva er tregt? At du må vente noen sekunder lenger bare for at du velger en MBA så er ikke det noe krise. Jeg har selv SSD disken og hører ikke maskina engang. Den er kjapp asso... jeg er vant med en 7200 disk i den gamle.
Jeg er sjeleglad for at jeg ikke valgte MBP. Merker nå at den er mer enn rask nok, og man kan man vel si, MBP er lada i forhold til MacPro igjen... Stein, saks, papir! :D
Tjohei!
medlem i 240 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav MatsBook » søn 23.03.2008 21:17

hehe, ok :-)
medlem i 194 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav bsaevik » man 24.03.2008 1:16

har mba ssd den er heilt kald og ingen vifte som går .. kjekk maskin.. rask . som gjer det den er beregna til. eg det perfekt for meg....
:-!
medlem i 194 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav Åge » man 31.03.2008 8:35

Da har jeg blitt den glade eier av en Macbook Air! Kvittet meg med MBP og kjøpte en MBA på Eplehuset på fredag. Utrolig digg maskin. Den føles faktisk mer responsiv til tider enn MBP fordi den bla er raskere til å komme ut av dvale. Nå skal jeg faktisk bruke denne som eneste maskin, så det blir spennende å se om jeg kommer til å savne firewire eller ethernet..

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav drhouse » man 31.03.2008 8:58

Jeg tror personlig at MBA kjører fletta av 12" Powerbook :-). Jeg har en sånn en med G4 prosessor og den er jaggu ingen racer.

Imidlertid kan man, som du nevner, helt fint både redigere bilder og gjøre layout på den.

Og da kan man i alle fall fint gjøre det på MBA.

Tror mhz-hysteriet har spredt seg litt til mac leiren etter hvert. Prosessoren i MBA er 200mhz sløvere ca. enn i min macbook 1,83 ghz med samme minnemengde. Og jeg opplever den som meget kjapp, og kjører stort sett alt av tunge programmer inkl. photoshop, illustrator, bridge, final cut pro, after effects osv.

Det fungerer helt fint. Imacen min på 2,4 ghz går ikke så spesielt mye kjappere for å si det sånn.

Hvis du er snittbruker, og har lyst på en ultraportabel som faktisk går an å gjøre litt på også - kjøp Air.

Jurgis skrev:Er litt i samme posisjon som trådstarter, skal ha ny MacBook men vet ikke om det blir MB eller MBA.
Tviler på at MBA er for treig til bilderedigering, da min PB12" klarer det fint. Det den derimot ikke klarer så fint er filtre, og det tror jeg er samme problem på MBA.
medlem i 206 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav åttitre » man 31.03.2008 11:21

Jeg blir bare mer og mer glad i min MBA. Jeg gjorde rett valg hvertfall ;)
medlem i 240 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav eljono90 » man 31.03.2008 11:42

Jeg blir mer og mer glad i min MBP, så jeg gjorde iallefall rett valg her:D
medlem i 197 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav iEdvard » lør 19.04.2008 21:52

Diiijz, du får ein MacBook som eg har med 2,4 Ghz, 4 Gb minne og 160 Gb harddisk til 12 000.

Kvifor vel du Air med null krefter framfor masse krefter? Ford Mondeo eller Lamborghini?

Det er lov å tenkje klokt, sjølv om det brenner i lommebokja di.

Mvh
Edvard B.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav åttitre » søn 20.04.2008 4:12

Hvor mye raskere trur du en Macbook er mot Air? Et millisekund på safari, mail osv..?? Du betaler mer for andre ting som ikke macbook har!

Det er lov å snakke etter erfaring enn å høre på hva alle andre sier!
medlem i 240 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav kesse » søn 20.04.2008 9:31

slettet.
medlem i 219 måneder
 

Re: MBA eller MBP?

Innleggav Nicon » søn 27.04.2008 16:19

Har selv hatt en MB, og har nå en MPA.
Årsaken til at jeg gikk fra MB til MBA, og ikke til en MBP ,er i hovedsak vekt og størrelse.

Slik jeg ser må du definere hva maskinen skal brukes til. Du sier selv at du ikke en proffbruker, trenger du da en proffmaskin ?
Andre elementer som bør vurderes er:
Skal maskinen taes med eller stå stille?
Hva bevhøver du av tilkoblingsmuligheter ?
Trenger du intern cd-spiller?
Trenger du alle gHz´ene ?
etc

Min vurdering ble at MBP blir for tung. Jeg er ofte på farten, og har ofte med meg Macen. Derfor ble vekt og størrelse en avgjørende faktor for min del.
Etter å ha hatt MB i 1,5 år synes jeg den var en klump, og følte behov for noe lettere. Hadde brukt cd-spilleren kun 2 ganger, ethernett noen få ganger, aldri firewire etc.

MBA er rask, den kjører Photoshop o.l. uten problemer, alt av musikkavspilling og internettsurfing går uten problemer. Jeg har kun 1,6 gHz modellen.

Når det gjelder varmeutvikling så føler at jeg MBA er kaldere enn min MB var. Jeg må dog være litt mer obs på å ikke blokkere vifteutgangen.

En MBP er et meget godt valg, men jeg synes den er flyttbar, og ikke bærbar.
MBA er bærbar i ordet rette forstand :-)

Ta gjerne kontakt hvis det er noe mer du lurer på.
Lykke til med valget.

Nicon

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]