Varm MBA?

Varm MBA?

Innleggav Nicon » tor 24.04.2008 10:04

Hei Folkens.

For de av dere som sliter med mye viftegang, og varm maskin så kan dere lese igjennom denne tråden:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=471266

Hovedpoenget er at Apple igjen har vært litt slurvete med kjølepastaen.

Lykke til!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Varm MBA?

Innleggav audub » tor 24.04.2008 10:59

Genialt - har du testet?
medlem i 197 måneder
 

Re: Varm MBA?

Innleggav Nicon » søn 27.04.2008 16:07

Har ikke testet nei, ønsker ikke å åpne maskinen.

Har dog installert siste SMC oppdatering, og etter å ha resatt SMC ble viftegangen redusert.
(SMC resetting gjøres ved å slå av maskinen, holde nede shift+ctrl+alt og trykke èn gang på "på" knappen. Vent 5 sek og slå på maskinen som normalt)

Ser videre på Macinsider at flere har forbedret ytelsen og fått en mer "harmonisk" maskin ved å bruke CoolBook. Virker som om Apple har vært litt raske når de har justert volt/preformance knappen.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=473752

Hyggelig med tilbakemelding hvis noen ta sjangsen på å gjøre disse endringene på sin egen MBA.
Minner om at garantien forsvinner hvis du skrur opp maskinen selv....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Varm MBA?

Innleggav audub » ons 11.06.2008 18:54

Jeg gjorde dette i dag. Det tok ca 30-40 minutter tenker jeg. Eplehset sine service-avdelinger kan gjøre det, men da må man riktig nok levere inn maskinen en liten stund.

Da jeg åpnet den, fant jeg at min MBA hadde masse kjølepasta rundt prosessor og områder uten pasta på selve CPU og GPU. Ikke rart den har vært varm. Brukte Arctic Clean 1 & 2 for å rense av gammel pasta og deretter la jeg på Arctic Silver 5. Nå har jeg sett på hele keynoten og flere simpsonsepisoder, og viften har ikke vært over 3000rpm. Den blir heller ikke så jeg hører den når jeg surfer aktivt. Det er STOR forrandring i forhold til tidligere, hvor viften gikk på fullt etter bare noen få minutter med video eller surfing på sider med mye flash.

YouTube i fullscreen gjør at viften nå begynner å gå på ca 6000rpm etter 6-7 minutter, som forsåvidt ikke er veldig bra, men prosessoren blir bemerkelsesverdig raskere kald igjen når jeg har sett ferdig. I tillegg bruker pastaen en del tid på å "sette" seg, så dette ser veldig lovende ut.

Dette er absolutt noe jeg kan anbefale andre som er lei av viftestøy på MBA!
medlem i 197 måneder
 

Re: Varm MBA?

Innleggav bjornrostad » lør 14.06.2008 9:26

Min lokale Apple-forhandler ville ikke gjøre dette. :(

Vil ikke miste garantien min, selv om jeg er redd min MBA skal ta av fra gulvet og fly vekk pga den høye viftehastigheten.
medlem i 211 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron