Treg avslutning av OSX

Treg avslutning av OSX

Innleggav Paperboy » fre 02.05.2008 13:00

Hei, har en Macbook Air, som var snappy og fin inntil for en uke siden.

Den går fortsatt raskt opp, men når man skal avslutte ("Slå av") så bruker den et par minutter på å slå seg av. Docken forsvinner og menylinja, og en får det grå strekhjulet som står og går et par minutter før den slår seg av. Hva kan ha skjedd?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Treg avslutning av OSX

Innleggav pks » fre 02.05.2008 13:02

Hvorfor skal du skru den av?

PK
medlem i 193 måneder
 

Re: Treg avslutning av OSX

Innleggav lrevje » fre 02.05.2008 13:04

Kan du ha installert et program som ikke vil la seg avslutte - noe som kjører i bakgrunnen? Jeg la merke til at Last.fm klienten til Mac har en Last.fm-helper applikasjon som til stadighet er merket rød og som ikke svarer hvis jeg ser i Aktivitetsmonitor.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Treg avslutning av OSX

Innleggav Paperboy » fre 02.05.2008 13:13

lrevje skrev:Kan du ha installert et program som ikke vil la seg avslutte - noe som kjører i bakgrunnen? Jeg la merke til at Last.fm klienten til Mac har en Last.fm-helper applikasjon som til stadighet er merket rød og som ikke svarer hvis jeg ser i Aktivitetsmonitor.


Hvor finner jeg aktivitetsmonitor?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Treg avslutning av OSX

Innleggav lrevje » fre 02.05.2008 13:16

Kjappeste er å bare trykke på Spotlight oppe til høyre på skjermen og begynne å skrive ordet Aktivitetsmonitor.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Treg avslutning av OSX

Innleggav kajac2 » fre 02.05.2008 13:27

pks skrev:Hvorfor skal du skru den av?

PK

Fordi noen faktisk foretrekker å la maskinen være slått av. Ikke alle følger machelligdommen med å aldri noen sinne slå av maskinen.

Uansett, dette er en bærbar maskin, og når man ikke skal bruke den en stund, og den er på batteri, spares batteriet mer ved å så av helt i stedet for å bruke dvalemodus.
medlem i 198 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]