MBA som erstatning for MBP

MBA som erstatning for MBP

Innleggav Markus1 » tor 19.06.2008 0:29

Hei!

Sitter her med en MBP fra desember 2006, hvilket vil si at den er halvannet år i dag. Jeg har hatt lite problemer med den, forruten litt fusk med CD/DVD- stasjonen nå og da.

Nå har jeg lenge sett på MBA som et mulig alternativ i en travel studenttilværelse. Men etter å ha lest en del her, forstår jeg at MBA er ganske svak. Det siste året har jeg produsert to lengre dokumentarer (filmredigering m. Final Cut), gjort et utall freelanceoppdrag (foto m. CS3) samt produsert noen nettsider (webdesign m. Dreamweaver). Og fremtidige studier byr på mer tungt grafisk arbeid...

Nå har jeg imidlertid en kraftig iMac som kan håndtere disse programmene, men for en 'mediemann' som er noe på farten - hvor mye klarer en MBA å håndtere? Og hvordan er kommunikasjonen mellom iMac og MBA?

Eller burde jeg holde til den noe tyngre, langt mindre sexy, MBP :-P
medlem i 197 måneder
 

Re: MBA som erstatning for MBP

Innleggav Mkallevik » tor 19.06.2008 0:35

Jeg hadde forige generasjons macbook pro og bestemte meg for å bytte den i en macbook air da jeg ikke trengte all den kraften. Jeg har ikke angret, selv om jeg noen ganger irriterer meg over at jeg ikke kan gjøre stort annet mens jeg konverterer filmer for iTunes og AppleTV. Macbook Air er en fin mac på farten og det meste av enkelt arbeid går helt greit. Litt CS 3 er ingen problem så lenge filene ikke er så sinnsykt store.

Du bør jo nesten spørre deg selv hvor mye du har brukt MBP din til disse tunge oppgavene du beskriver. Hvis du har brukt den mye må du jo spørre deg om du i de fleste tilfellene like gjerne kunne gjort det på iMacen din.
medlem i 208 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]