Hjelp! Har bestillt MBA!

Hjelp! Har bestillt MBA!

Innleggav hkerstad » man 04.11.2013 21:34

Hei
Har endelig gått til skrittet å bestille Macbook Air.
256 GB Flash
8GB Ram
i7 prosessort.
Vil jeg bli fornøyd?
Brukes til surfing, dokumenter, noe spilling (Football manager, Civilization).
Noe videoredigering. Klipping av film jeg tar med eget kamera. Ikke noe mer fancy enn det.
medlem i 128 måneder
 

Re: Hjelp! Har bestillt MBA!

Innleggav heisveis » man 04.11.2013 21:52

Er det Civilization 5? Hvordan tror du det vil gå på denne maskinen. Om civ5 går knirkefritt på en MacBook Air er det noe jeg vil vurdere å kjøpe! :-D

Gratulerer med kjøpet!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hjelp! Har bestillt MBA!

Innleggav hkerstad » man 04.11.2013 21:57

Skal prøve å teste Civ5 og se hvordan det yter. Nå er faktisk Football Manager det viktigste for meg. Det er store mengder data, men regner med det går bra. 8GB Ram håper jeg gjør susen.

Går fra den minste 15" MBP fra 2011.
Ingen anelse om jeg går til det bedre...?!?!
medlem i 128 måneder
 

Re: Hjelp! Har bestillt MBA!

Innleggav Jon » man 04.11.2013 22:48

Hvis du kan angre, så ville jeg sterkt vurdert en Macbook Pro Retina 13" istedet. Det er et veldig lite prishopp, og den har akkurat blitt oppgradert med raskere innmat (i motsetning til Airen som er ca. midt i syklusen). Tror ikke den er så veldig mye tyngre heller.

Vi skulle kjøpe inn en ny møte/presentasjon-laptop til jobben og tenkte først en Air, men etter litt research så får man mer for pengene ved å gå for en MBPR.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Hjelp! Har bestillt MBA!

Innleggav quantum » søn 10.11.2013 9:35

Jon skrev:Hvis du kan angre, så ville jeg sterkt vurdert en Macbook Pro Retina 13" istedet. Det er et veldig lite prishopp, og den har akkurat blitt oppgradert med raskere innmat (i motsetning til Airen som er ca. midt i syklusen). Tror ikke den er så veldig mye tyngre heller.


Det at Pro fikk Haswell seinere enn Air betyr bare at de nå stiller mer på likefot. Hvis maskinen skal brukes til spill uten ekstern skjerm er nok retina-skjermen et pluss, pro har vel bedre grafikk-kort også, og forskjell i pris og vekt er som du sier ikke så stor.

Kjøper man en modell hvor man ikke kan oppgradere hardware selv er det også lurt å kjøpe med max minnekonfigurasjon.
medlem i 135 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron