Ødelagt Macbook Air

Ødelagt Macbook Air

Innleggav Skejr » tor 28.11.2013 20:08

Hei, jeg var så uheldig og mistet Airn min på gulvet. Den var lukket, men landa med "baksiden" av skjermen.

Det ble da trykkskader på skjermen, og skjermen til Macbook Airn er ubrukelig.

Men når jeg kobler den på TVn via HDMI så fungerer den.

Eller det vil si - at den fungerer iblant. For det virker som at den sliter med å få "kontakt" ettersom skjermen plutselig blir "svart" og det virker som at TVn leter etter koblingen mellom Airn og TVn.

Etter å bytte på skjermtilkoblingen fra "1080p" til "720p" til "Beste for skjerm" bruker det som regel å fungere etterhvert...

Det kan nesten virke som MBAn sliter med å koble connecte med TVn...

Noen som har peiling på hva som er feilen? Og evt. om jeg kan få fikset dette.

Når MBAn og TVn er connected (uten at det blir svart skjerm hver 10 sekund) så fungerer den helt utmerket...

Setter stor pris på all hjelp :)
medlem i 138 måneder
 

Re: Ødelagt Macbook Air

Innleggav Mumle » fre 29.11.2013 10:27

Det virker som om skjermen er ødelagt, ja. Det går an å få ny skjerm, men da må du antakelig bytte hele lokket.

Det virker som om det også er vakkel i forbindelsen med den ødelagte skjermen. Macen regner alltid ut om den skal sende signal til en eller to skjermer, og hvis forbindelsen med den innebygde skrur seg på og av, vil den kalkulere dette på ny.
Ditt problem virker logisk, men dyrt.

Kontakt et verksted for å få et prisoverslag.
medlem i 221 måneder
 

Re: Ødelagt Macbook Air

Innleggav Traktor » fre 29.11.2013 12:02

I og med at denne maskinen har gått i gulvet ville jeg nok neppe ha lagt mye penger i å reparere skjermen, da man ikke skal se bort i fra at det dukker opp andre problemer etter hvert.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Ødelagt Macbook Air

Innleggav Skejr » fre 29.11.2013 15:39

Takk for tips og råd.

Men er det mulig å koble av skjermen helt? Slik at den kun bruker den eksterne skjermen? Da vil en slippe at den "sender signal" til begge skjermene...

Skejr
medlem i 138 måneder
 

Re: Ødelagt Macbook Air

Innleggav Mumle » fre 29.11.2013 16:15

Hvis du lukker maskinen helt og kopler til strømforsyningen og et tastatur kan du bruke den i "closed mode" og bare bruke den eksterne skjermen. Som en stasjonær maskin. Hvis da ikke skjermkoplinga er så ødelagt at den lager krøll.

Prøv det!
medlem i 221 måneder
 

Re: Ødelagt Macbook Air

Innleggav geirill » tir 03.12.2013 0:17

Innbo forsikring eller reiseforsikring. Stor mulighet for at de dekker skaden.
medlem i 182 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]