Wifi/internett problemer på Mb air

Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav kristiankvart987 » søn 19.01.2014 20:57

Har en helt ny macbook ait og er ingen ekspert.
Har hatt maskinen en drøy uke og alt har fungert optimalt.
Men nå har internett tilgangen plutselig kuttet helt ut. Maskinen er tilkoblet mitt trådløse nett, men ingen program som krever nettilgang funket. Wifi funker helt fint på ipad og iphone så det er helt klart maskinen det er noe galt med.

Noen som kan bidra med litt hjelp til en ny mac bruker?
medlem i 150 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav PaulusA » tir 11.02.2014 15:53

Heisan,

Det kan være mye rart, men mest sannsynlig dine nettverksinstillinger som er rotet til. Åpne systemvalg, nettverk, klick på wifi, så på avansert, klikk på TCP/IP, pass på at det er valgt for "med DHCP" der, velg ok, og det skal da normalt fungere så fremt routeren din er på stell..
medlem i 134 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav T.B.Hansen » tir 11.02.2014 20:37

Ikke begynn å endre på innstillingene på Mac'en. Om du har gjort det allerede, slett «Wi-Fi» i Systemvalg > Nettverk, og koble deg til nettverket på nytt med standardinnstillinger.

Diagnostikk under «Hjelp meg...» i Systemvalg > Nettverk løser de fleste problemer med nettverksinnstillingene på Mac'en din. Dessuten kan du se hvor i kjeden fra Mac til Internett-leverandør feilen ligger. Feil av den typen du beskriver, skyldes gjerne ruteren. Som oftest hjelper det å omstarte den — men det kan være at den har begrensninger på antallet enheter som kan kobles til, og i så fall vil problemet komme tilbake med mellomrom.

Det kan også være forstyrrelser på nettet, som tilfeldigvis rammer en enhet, og ikke eventuelle andre som er tilkoblet. Det er mange tråder her om hvordan man fjerner/reduserer slike forstyrrelser.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav hjefre » tir 25.02.2014 13:19

jeg har noe av det samme problemet . Jeg er rådløs. torrents funger utmerket.

Firefox derimot er veldig ustabilt og tregt( selvom jeg har slått av torrents). Det hjelper når jeg bruker ccleaner men det kommer igjen ganske fort etter litt surfing.

Jeg aner ikke hba det kan være kan noen hjelpe meg
medlem i 197 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav T.B.Hansen » tir 25.02.2014 15:42

Det er nok ikke samme problem, men et problem med Firefox og dette programmets bruk av bufferfiler.

Har du lite ledig plass på disken?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav hjefre » tir 25.02.2014 16:37

nope god plass
medlem i 197 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav ch_knapp » tir 25.02.2014 19:26

Det er ikke noen andre på nettet som bruker torrents samtidig? Det har en tendens til å spise all båndbredden og kvele andre tjenester.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav hjefre » ons 26.02.2014 15:58

nei det er det ikke
medlem i 197 måneder
 

Re: Wifi/internett problemer på Mb air

Innleggav PaulusA » fre 28.02.2014 15:01

Heisan

Det at det hjelper når du har brukt Ccleaner er litt ulogisk i forhold til dine svar..., men bortsett fra at det hjelper så høres det ut som at du har et DNS problem

Noen routere er ikke flinke til å fungere som lokal DNS server og man må sette opp manuell DNS, det gjøres på samme måte som manuell IP

Hos meg ser jeg at Canal Digital sine Dekodere fungerer dårlig med DNS via min router, men alt annet er greit..

Du får prøve deg litt frem..

Lykke til! :-)
medlem i 134 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere