Skifte SDD på MacBook Air.

Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav DogWonder » lør 22.02.2014 18:23

Hei.
Har en MacBook Air fra 2011 som det er umulig å få startet opp. (Uendelig gråskjerm med Apple-logo) . Det er tydeligvis et problem med disken, da alle andre løsninger ikke fikset det. Eneste måten jeg fikk startet på var å starte en backup fra Timemachine.

Spørsmålet mitt er derfor: Er det mulig å skifte ut SDD'en på MacBooken? Hva vil noe slikt i såfall koste (128gig)? Hvem gjør det?
medlem i 156 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav petrus764 » lør 22.02.2014 19:19

Du har 5 års reklamasjonsrett, så du får fikset det gratis hvis du ikke begynner å skru selv. Det forutsetter forbrukerkjøpt maskin i norge av forhandler selvsagt.

Ellers får du kjøpt disk på nett fra OWC, koster vel ikke stort og å installere den er kjempelett. Men hvorfor bruke penger på det når du har krav på å få feilen utbedret.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav DogWonder » lør 22.02.2014 19:46

Kjøpte på Apple-store. Trodde jeg var fu**ed uten AppleCare jeg. Kjøpt i februar 2011.
medlem i 156 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav T.B.Hansen » søn 23.02.2014 13:01

Den norske Forbrukerkjøpsloven gir fem års reklamasjonsrett for datautstyr. Dette gir gratis reparasjon av feil som ikke er forårsaket av brukeren (med noen unntak; typisk «slitedeler»).

AppleCare gir deg ingen fordeler du ikke allerede har etter Forbrukerkjøpsloven. Det er mest aktuelt for dem som har kjøpt Mac gjennom firma, eller i utlandet.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav DogWonder » tor 06.03.2014 12:57

OK. Sjekket bare på Apple.no jeg, og når jeg skrev inn serienummeret på MBA'en så kom det bare en melding om at garantien hadde gått ut.
medlem i 156 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav petrus764 » tor 06.03.2014 13:58

Jepp, men garanti er på 1 år og gitt frivillig av produsenten. Reklamasjonsretten er på 5 år og er lovfestet. Du har krav på å få det fikset uten kostand.

Så vidt jeg vet kan du ta alle reklamasjonssaker hos eplehuset hvis maskina er kjøpt på apple.no.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Skifte SDD på MacBook Air.

Innleggav DogWonder » tor 06.03.2014 21:37

OK. Får ta den med neste gang jeg skal innom Trondheim da. Ingen autoriserte Apple-forhandlere her i Kristiansund.
medlem i 156 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]