Macbook Air 11" - bytte tastatur

Macbook Air 11" - bytte tastatur

Innleggav DuraAce » fre 07.03.2014 11:02

Har en Air 11" med gåent tastatur. Plukket maskina i går og "demonterte" tastaturet fra toppdeksel, men det var ikke en lett oppgave. Har sett noen videoer på Youtube hvor folk gjør det, men det er ikke en 100% løsning. Egentlig skal man bytte hele toppdekselet. Jeg prøvde å søke på ebay men finner vel strengt tatt bare kinesere som selger selve tastaturet, er det noen her som har prøvd å sette inn kun selve tastaturet og fått dette bra til? Det er jo fristende å prøve siden disse selges for rundt 300 kroner.

Eller må jeg bare bite i det sure eplet å kjøpe ny topplate inludert tastaturet?
medlem i 164 måneder
 

Re: Macbook Air 11" - bytte tastatur

Innleggav trialtech » tir 11.03.2014 0:45

Jeg har en Air 13". Etter et lite uhell med væske ble cmd og shift knappen min stuck. (ikke fysisk). siden det ikke var fysisk prøvde jeg alt mulig annet før jeg til slutt måtte se meg nødt til å prøve med et nytt tastatur. Jeg har skiftet glass og reparert en del iphones så jeg følte meg trygg på å ta på meg oppgaven med å skifte tastaturet. Tastaturet ligger innerst i macen og du må demontere hele greia. Det er egentlig ganske enkelt uten roterende harddisk og cd-rom. Problemet er at keybordet er naglet fast i "upper case" og disse er vriene å få ut. Det er totalt 105 skruer og nagler som holder tastaturet på plass. Jeg skrudde ut alle skruene og tok så tak i metallplaten og slet den ut. Det resulterte i at 18 av naglene ble ødelagt. Jeg satte inn det nye tastaturet og brukte opp igjen de naglene jeg hadde og nå sitter jeg her å skriver på et kjempe deilig tastatur :) Du trenger altså ikke å kjøpe en hel uppercase.

Det er imidlertid et problem. Jeg bestilte et britisk keyboard på ebay fra hongkong og var egentlig sikker på at jeg ville kunne flytte over ÆØÅ osv til det nye tastaturet. De har dessverre ikke samme festemekanisme så dette har jeg ikke funnet noe løsning på enda.
medlem i 121 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere