Mac Air finner ikke ekstern HDD

Mac Air finner ikke ekstern HDD

Innleggav Ducati » tor 02.10.2014 22:37

Har en Verbatim ekstern disk som jeg ikke klarer å få opp på min Mac Air.
Får den opp i windows maskiner og på en macbook pro jeg har uten problemer.
Mac air viser den ikke uansett, tester med andre eksterne hdd og de kommer opp uten problemer. Den vises ikke i Finder eller Disk verktøy.

Har testet med disken formatert som NTFS, exFAT og FAT32. Ingen forskjell...

Noen tips? :-/
medlem i 173 måneder
 

Re: Mac Air finner ikke ekstern HDD

Innleggav Macca » fre 03.10.2014 13:19

Det er en ekstern harddisk uten egen strømforsyning? I så fall høres det ut som om at USB-porten på MacBook Air-en din ikke klarer å gi disken nok strøm til å starte opp...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Mac Air finner ikke ekstern HDD

Innleggav tparsli » fre 03.10.2014 13:21

Ser du den i Disk Utility?

Det høres ut som et USB-problem -du bruker ikke en USB-hub el?
Bruk USB-porten nærmest strømkontakten -den har ihvertfall tidligere gitt mer strøm enn de andre...

Thomas
medlem i 184 måneder
 

Re: Mac Air finner ikke ekstern HDD

Innleggav Ducati » fre 03.10.2014 13:39

Den har ikke strømforsyning nei, har testet alle USB porter.
Disken er en slik type: http://hothardware.com/News/Verbatims-I ... ce-On-LCD/

Og jeg ser på skjermen at den scanner og viser hvor mye ledig plass det er på den. Kjenner at den snurrer. Så derfor tror jeg at den skulle klare det.

Ser den ikke i Disk Utility

Er det lavere effekt på USB portene på en Air?
medlem i 173 måneder
 

Re: Mac Air finner ikke ekstern HDD

Innleggav Macca » tir 07.10.2014 10:03

Har selv erfaring med at det taper seg over tid, ikke bare på MacBook Air, men på USB-porter generelt. Usikker på hva som er årsaken, og om det er effekten som blir dårligere eller om det er feil/slitasje på kontaktene som gjør det.

Har ikke erfaring med den type disker du nevner, men har opplevd at disker snurrer igang slikt at det høres/kjennes ut som at den virker som den skal, men at den likevel ikke får nok juice til å bli mountet.

Du kan eventuelt teste med en USB Y-cable (som f.eks. denne hvis harddisken din har mini-USB), og plugge den ekstra USB-kontakten (den til høyre på bildet linken jeg henviste til) enten i en ekstra USB-port eller i en strømforsyning (f.eks. iPhone-lader). Det har i hvert fall løst liknende problemer jeg har hatt.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]