Batteribytte

Batteribytte

Innleggav Moliten » tir 04.11.2014 12:02

Min Air er 2 år gammel og levetiden på batteriet er ca 10 minutter. Hvor kan jeg få kjøpt nytt batteri? Jeg har sett på Apple sine sier og der står det at jeg må sende den inn, men må jeg virkelig det? Jeg har jobbet med og skrudd på elektroniske deler og komponenter i over ti år, så jeg vet hvordan jeg skal gå frem, bare jeg får tak i et batteri. Garantitiden for maskinen er jo allerede ute. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav njadve » tir 04.11.2014 12:53

Garantien er ute, men det kan nok være verdt å høre litt om dette kan gå på reklamasjon. Jeg har aldri opplevd at batteriet ryker i løpet av to år, det høres ekstremt ut. Du kan sjekke med coconutBattery hvor mange sykler du har. Batteriet er ment å skulle holde 1000. Min maskin er litt over ett år gammel og har ca 70 sykler. Det er riktignok veldig lite, men det setter det likevel litt i perspektiv.

Om du fortsatt vil kjøpe og skru selv så er eBay og iFixit.com gode steder å begynne jakten...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav Moliten » tir 04.11.2014 13:21

Hvor finner jeg ut hvor mange cyckler jeg har?

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav njadve » tir 04.11.2014 13:27


Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav Moliten » tir 04.11.2014 13:45

290 cyckler hadde jeg.
Vet noen hvorfor maskinen går fra tilnærmet lydløs til LANGT fra lydløs i løpet av kort tid?

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav njadve » tir 04.11.2014 13:54

Da ville jeg tatt en prat med de du kjøpte den av. Apple hevder selv at alle MBA (med unntak av den første) skal holde 1000 sykler...

http://support.apple.com/en-us/ht1519

Når det gjelder det hva som gjør at maskinen bråker, så er aktivitetsmonitor et godt sted å begynne. Den ligger i Programmer>Verktøy. Pass på at det står alle prosesser øverst i vinduet. Sorter etter CPU-bruk og finn ut hva som bruker mye ressurser, og som dermed gjør at viftene går...
Sist endret av njadve den tir 04.11.2014 13:55, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav Moliten » tir 04.11.2014 13:55

Tusen takk :-)
Jeg kontaktet Apple og det viser seg at jeg får byttet batteriet, da dette er en garantisak.
Så tuuuusen takk for hjelpen dere ga meg :-)

Neste problem er at det ikke er noen Eplebutikk i nærheten der jeg bor :-(

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Batteribytte

Innleggav Moliten » fre 07.11.2014 9:32

Moliten skrev:Tusen takk :-)
Jeg kontaktet Apple og det viser seg at jeg får byttet batteriet, da dette er en garantisak.
Så tuuuusen takk for hjelpen dere ga meg :-)

Neste problem er at det ikke er noen Eplebutikk i nærheten der jeg bor :-(



Da er maskinen hjemme igjen med nytt batteri. Uten dere, hadde jg ikke fått dette på garantien :-)

God helg. :-*

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]