Problem med menylinjen

Problem med menylinjen

Innleggav linus20103918 » søn 28.12.2014 20:49

Da har vi ett nytt problem.
Slet litt igår med en ekstern harddisk men fikk det til med litt hjelp her inne.
men nå ser det ut som jeg hargjort noe eller så er det mac min som ikke vil som jeg.
Det mangler noe iconer på meny. apple iconen synes ikke, batteri iconet synes ikke men prosent synes og norton synes samt klokke synes. Flytter jeg markren til apple iconet som ikke er der så kommer undermenyn frem og så vidare. er dette noe som er feil eller er det noe instilling.

samt så kan jeg ikke åpne min mail. Jeg trykker på iconet og da får jeg opp følgende informasjon.
Mail avsluttet uventet. og jeg får tre alternativ. Ignorer, rapporter og åpne igjen.
Trykker jeg åpne igjen så kommer samme informasjon opp. Trykker jeg ignorer så stenger han ned informasjonsruten og ikke noe mer skjer.
Ser på iconet til mailen att det er en liten ring med flere ringer rundt. er dette noe jeg kan fikse selv eller?
medlem i 112 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav linus20103918 » tir 30.12.2014 10:04

er det noen her inne som vet hur man stenger ett program som har fryst?
Min mail kan jeg ikke åpne.
medlem i 112 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav Grubasek » tir 30.12.2014 10:31

Klikk på Eple-ikonet øverst til venstre. Der velger du "Tvungen avslutning..." I dialogboksen som kommer opp finner du Mail og kan stenge det der.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav lazyjacket » tir 30.12.2014 10:41

Skulle ikke tvungen avsluttning fungere. Kan du ty til terminalen.

Der kan du skrive TOP, så får du opp en oversikt over alle programmer som kjører og disse har et PID#, når du har funnet PID# for din applikasjon (la oss si at det har PID# 1234), kan du enten starte et nytt terminalvindu eller trykke Q for å lukke TOP funksjonen og gå tilbake til vanlig terminal og skrive KILL PID 1234 eller så skal det holde med KILL 1234
..(kan hende du må skrive SUDO KILL)..

Så er du i alle fall sikker på at programmet avsluttes.
medlem i 133 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav linus20103918 » ons 31.12.2014 16:48

har prøvd med tvungen avslutning fungerer ikke ettersom jeg ikke finner mail der.
Har vært inne på terminal og sett men jeg finner ikke Mail der. heter det noe annet eller? vad skal jeg lete etter på terminal er det mail eller heter det noe annet der?
medlem i 112 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav Berlevaagnytt » ons 31.12.2014 17:23

Fant nu Mail her når jeg testet.. heter vist kun Mail også...
medlem i 156 måneder
 

Re: Problem med menylinjen

Innleggav linus20103918 » ons 31.12.2014 18:13

ok da fungerer det ikke.
Før i top i terminal finner jeg ikke Mail.
Dette er rart.
medlem i 112 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]