MBA og nettstudier

MBA og nettstudier

Innleggav macaholica » ons 28.01.2015 18:18

Er det noen av dere som har erfaring med bruk av Macbook Air og nettstudier? Noen som har hatt problemer med innlogging eller bruk av Fronter, innleveringer, office-programvare, java o.l. i forbindelse med Fronter osv?

Fruen skal til med et toårs fjernstudie og må kjøpe nytt utstyr, Air er favoritt men vi er litt i tvil om man kan oppleve kompabilitetsproblemer man ikke ville fått med pc. Den helt nye Dell XPS er en konkurrent...
medlem i 114 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav piddien » ons 28.01.2015 20:28

Jeg har ingen problemer med bruk av Fronter, officeprogramvare eller noe av det du beskriver.
Så spørs det hva hun skal studere. Noen studier krever litt sær Windows programvare.
Men jeg ser ingen problemer med det du ramser opp over.
medlem i 149 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav iKarlsen » ons 28.01.2015 20:41

Kommer som nevnt over an på hva man skal studere. Dersom man går en MBA 8-) eller andre økonomiske retninger så bør det ikke være noe problem, vær i såfall klar over at dersom man skal bruke en del excel, så vil Windows-versjonen være å foretrekke.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav macaholica » ons 28.01.2015 21:09

Hun skal gå Bibliotek- og informasjonsvitenskap, ser ikke ut som det er spesielt mye excel. Ellers er vel excel med i office 365 for mac?

Greit å høre andres erfaringer bare.
medlem i 114 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav gvalstad » ons 28.01.2015 22:17

Ang Office365:
https://products.office.com/nb-no/office-365-home

PC: Office 2013-versjon av Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher og Access. Windows 7 eller nyere kreves.

Mac: Office 2011-versjon av Word, Excel, PowerPoint og Outlook. OneNote for Mac kan lastes ned separat fra Mac App Store. Kunder med et aktivt abonnement får de nyeste versjonene når disse er tilgjengelige. Mac OS X 10.6 eller nyere kreves.

Dessverre ikke identiske.
medlem i 190 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav macaholica » søn 01.02.2015 19:31

Hva kan man bruke tilsvarende Office, tekstbehandling og regneark??
medlem i 114 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav tiddylicious » man 02.02.2015 9:38

Ville ikke anbefalt å bruke alternative regneprogrammer rett og slett for å holde fokuset på pensum, ikke et alternativt program. Man kommer som regel veldig langt med Office for Mac eller Microsoft web Apps, som kjører rett i nettleseren.

Selv har jeg det installert på bootcamp, så bruker jeg vmware fusion med unity så det fremstår sømløst (dersom jeg har skjegget i postkassa og må kjøre noe win only). Om dette er noe hun ville orke å forholde seg til i hverdagen får du vurdere selv

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: MBA og nettstudier

Innleggav Superhai » man 09.02.2015 17:31

En del utdanningsinstitusjoner, bl.a. uio, hioa etc. gir studenter tilgang til å bruke "eksternt skrivebord"/"remote desktop" mot sine ressurser. Det betyr også at de gir tilgang til en del programmer som bl.a. ms-office-pakken når du er koblet mot disse over internett fra egen maskin. Det er et alternativ til å installere disse programmene på egen maskin.
medlem i 132 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]