Bilder av fukt på mac, hvilke rettigheter?

Bilder av fukt på mac, hvilke rettigheter?

Innleggav 123abc » tor 12.02.2015 14:57

Jeg leverte inn macen min til reparasjon pga. at lyden ikke virket (ikke med øretelefoner og ikke uten) og fordi macen slo seg av hver gang laderen falt ut.

Nå er den ferdig med nytt IO board, til 999kr. Reklamasjon går ikke da det var fukt. Og garantien er gått ut. Jeg spurte om fuktbilder i ettertid når macen allerede var sendt ut fra verkstedet, og fikk beskjed om at han hadde bilder som viste fukt fra Humac, da jeg leverte den inn der for en 6mnd tid siden (har levert den på eplehuset nå).

Jeg sjekket bildene på mailen min. Det ser ikke ut til at det er bilder av fuktsensorer. Det er vel egentlig disse det skal bli tatt bilde av og de som evt. viser fukt? I tillegg er det ingenting som tilsier at det er bilder av min mac, bildene kan egentlig være fra hvilken som helst mac. Har jeg noen rettighetet her?

Jeg trodde at de pleide å ta bilder uansett, slik at de har sitt på det "rene".
medlem i 118 måneder
 

Re: Bilder av fukt på mac, hvilke rettigheter?

Innleggav Nikolay » man 11.05.2015 17:21

Irr eller andre tegn på elektronikk+fukt er like bra bevis som fuktsensorer. Det er ingen ting som tilsier at det kun er dedikerte fuktsensorer som kan brukes som bevisførsel. Det kan meget godt være at maskina ikke har slike fuktsensorer, da disse sensorklistremerkene stort sett bare brukes i mobiler og enheter av lignende størrelse.

Om du er så sikker på at bildene ikke er fra din mac (konspirasjonsteoretikere, foren eder!) er det ikke verre enn at du bestrider det og at de da åpner den igjen for å ta nye bilder av irr, rust eller hva det nå enn var de hadde eldre bilder av. Det de har bilder av har nok ikke blitt borte i mellomtiden.

Kort og godt: Nei. Ingen av disse "bevisførsels-manglene" du nevner gjør at du får mer rettigheter enn det du opprinnelig hadde.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]