Reklamasjons Mac Air

Reklamasjons Mac Air

Innleggav Trond66 » søn 15.03.2015 21:39

Rekalmasjons tid på MAC.
fikk feil på min hjemme mac som er kjøpt gjennom arbeidsgiver. etter 1 år fikk jeg feil på muspaden men vanlig garanti tok den regningen. (Bedrifskjøp har bare 1 års garantie) kort tid etterpå så startet maskinen sånn smått å fjuske og etter et halvt års irriterende bruk så leverte jeg maskinen på ny servise. fikk diagnose på at hovedkortet som var årsaken. service verkstedet ville reparere den bare jeg leverte kvittering på at jeg hadde kjøpt den privat. den var jo kjøpt av arbeidsgiver men med hjemmepc ordning. fikk tilbud om å reparere den men pris på nesten 6000,-. det syntes jeg var litt dyrt og ønsket ikke legge så mye i reprasjon. da jeg fikk den tilbake i butikken nevnte ekspeditøren noe om at det hadde vært en reportasje (TV2 eller Forbrukerinspektørene)der de hadde diskutert denne problemstillingen, og han trudde at det kanskje ved hjemmeordning pc ordning så gjeleder vanlig garantie. er det noen som har erfaring med dette og har MAc Air mid 2012 vært en problem maskin? om det ikke lar seg ordne så kanskje jeg vil reparere den selv men hvor får man tak i slike deler? for galt å skrote maskinen. den er max brukt 1 time om dagen. Noen som har erfarig med disse tingene.
medlem i 131 måneder
 

Re: Reklamasjons Mac Air

Innleggav ch_knapp » søn 15.03.2015 23:54

Har du kjøpt den av arbeidsgiver? Hvis ikke er dette fortsatt arbeidsgivers eiendom og da kan du ikke reparere den selv.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Reklamasjons Mac Air

Innleggav Trond66 » man 16.03.2015 19:10

Hei. Har betalt den ut, men spørsmålet er jo om reklamasjonen varer lengere en bare et år selv om det er arbeidsgiveren som kjøpte den i første omgang. som privat kunde så var det ingen problem å reparere. Hovedkortet er vel som en moter i en bil og bare litt over 1 års forsiktig bruk så burde den vare litt lenger uansett hvem som har betalt i utgangspunktet.
i siste instans så må jeg selv reparere den på egen regning.
medlem i 131 måneder
 

Re: Reklamasjons Mac Air

Innleggav Valotunk » man 16.03.2015 19:49

Siden arbeidsgiver i utgangspunktet har kjøpt maskinen er det et næringskjøp som er dekket gjennom kjøpsloven(Lov om kjøp). Må ikke forveksles med forbrukerkjøpsloven(Lov om forbrukerkjøp).

Gjennom kjøpsloven har du rett til å reklamere på et produkt i inntil 2 år.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27

Se paragraf 32, andre avsnitt.
medlem i 198 måneder
 

Re: Reklamasjons Mac Air

Innleggav Trond66 » man 16.03.2015 22:05

Tusen Takk Valotunk. da har man kanskje en mulighet for at de tar ansvar for feilen.
medlem i 131 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere