Macbook Air - Late 2011 - Skrur seg av etter vannskade

Macbook Air - Late 2011 - Skrur seg av etter vannskade

Innleggav mknutsen85 » ons 07.10.2015 17:36

Hei

Lurer på om noen har noen tips til meg, ettersom maskinen min har fått litt vannskade men fremdeles virker ganske så bra (til tider).

1. Jeg sølte litt vann på toppen av høyre side, rett over tastaturet og nedenfor skjermen. Selvfølgelig har litt av dette rent ned i tastaturet (cirka ved på/av-knappen) og etter en liten tid skrudde maskinen seg av. Jeg googlet og gjorde alle forhåndsregler, skrudde av maskinen og skrudde den ikke på før etter en uke.

2. I begynnelsen kunne jeg sitte på maskinen i ca. 10 minutter før den plutselig skrudde seg av, uten noen form forhåndsvarsel. Når dette skjer kan det ta en stund før den fungerer igjen, og hvis den starter varer den i alt fra 1 minutt til 10 minutter før den skrur seg av. Skal sies at dette skjer med og uten lader.

3. Jeg har nå kjøpt ny maskin for lenge siden og bestemte meg for å lade opp den gamle. Faktisk sitter jeg på den vannskadede maskinen nå og skriver, og den har vært på i en times tid. Husker fra en tid tilbake at den var på ganske lenge før det samme problemet skjedde.

Skjerm, tastatur, lyd, lys og batteri ser til å virke utmerket, og maskinen er like sterk og rask som den alltid har vært. Er det noe håp for at jeg kan fikse den, eller er det noe med hovedkortet som for eksempel er ødelagt og som fører til at den skrur seg av? Kan jo tenkes at dette har noe å gjøre med viften eller noe annet som kobler seg på etter en stund. Maskinen er jo nå helt kald etter å ha ligget i skuffen noen måneder, og jeg forventer at den skrur seg av om ikke mange minuttene :)

Takker for innspill!
medlem i 102 måneder
 

Re: Macbook Air - Late 2011 - Skrur seg av etter vannskade

Innleggav Valotunk » fre 23.10.2015 21:23

Vannskader er det verste som kan skje elektronikk.

Problemer oppstår ofte etter en tid og kan være vanskelige og lokalisere.

Så hvilke tips du egentlig ønsker er uklart. Reparasjon lønner seg ikke. Om mulig kan du muligens få solgt den billig som delemaskin til noen som trenger f.eks. skjermen etc.

Alternativt beholder du den bare og bruker den så godt du kan.
medlem i 199 måneder
 

Re: Macbook Air - Late 2011 - Skrur seg av etter vannskade

Innleggav Morse » lør 24.10.2015 6:14

Ser frem til fortsettelsen. Virker den ennå? At viftene starter skyldes kanskje at du surfer med Flashplayer installert? Prøv i såfall å bytte til Google Chrome. Fortell, fortell!

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]