Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav bebe12 » man 24.10.2016 20:08

Hei.

Jeg har i løpet av de siste månedene fått en veldig dårlig mikrofon på min Macbook Air. For eksempel når jeg prater med noen på skype, så kan de såvidt høre meg selv om jeg prater høyt og nærme. I tillegg hører som regel Siri på macen ikke hva jeg sier når jeg prøver å bruke den. Noen som har erfart samme problem? Vet om en fix? Eller er det typisk bare en gammel maskin som drar litt på årene? :-/
medlem i 181 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav arntss » tir 25.10.2016 0:09

Jeg regner med at du har forsøkt dette, men for ordens skyld så nevner jeg det likevel.
Systemvalg - Lyd - Lyd inn.... hvordan er volumet stilt der?
Sjekk også under Lyd- og MIDI-oppsett som du finner under Programmer - Verktøy og se om noen innstillinger der kan være endret.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav bebe12 » tir 25.10.2016 19:42

arntss skrev:Jeg regner med at du har forsøkt dette, men for ordens skyld så nevner jeg det likevel.
Systemvalg - Lyd - Lyd inn.... hvordan er volumet stilt der?
Sjekk også under Lyd- og MIDI-oppsett som du finner under Programmer - Verktøy og se om noen innstillinger der kan være endret.


Jeg skjekket det nå og alt var i orden. Problemet startet etter at jeg innstallerte Mac OS Sierra som jeg kan huske =-O
medlem i 181 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav arntss » tir 25.10.2016 21:21

Om det skjedde pga en oppdatering av OS, så ser jeg det som mest sannsynlig at det er software relatert.

Kanskje du kan forsøke resette SMC:
Kode: Merk alt
1. Slå av Mac-maskinen.
2. Koble MagSafe- eller USB-C-strømadapteren til en strømkilde og til Mac-maskinen.
3. Trykk på tastene Skift-Kontroll-Tilvalg på venstre side av tastaturet og på/av-knappen samtidig på det innebygde tastaturet.
4. Slipp alle tastene og trykk på på/av-knappen igjen for å slå på Mac-maskinen

Mer om resetting av SMC her: https://support.apple.com/no-no/HT201295

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav bebe12 » tir 25.10.2016 22:49

arntss skrev:Om det skjedde pga en oppdatering av OS, så ser jeg det som mest sannsynlig at det er software relatert.

Kanskje du kan forsøke resette SMC:
Kode: Merk alt
1. Slå av Mac-maskinen.
2. Koble MagSafe- eller USB-C-strømadapteren til en strømkilde og til Mac-maskinen.
3. Trykk på tastene Skift-Kontroll-Tilvalg på venstre side av tastaturet og på/av-knappen samtidig på det innebygde tastaturet.
4. Slipp alle tastene og trykk på på/av-knappen igjen for å slå på Mac-maskinen

Mer om resetting av SMC her: https://support.apple.com/no-no/HT201295


Jeg prøvde nå det du foreslo uten å lykkes. Jeg har nå også snakket med apple og prøvd diverse ting. De nevner en re installering av Mac OS som en ting man kan prøve. Hva tror dere?

Siri reagerer bare for eksempel når jeg prater veldig nærme mikrofonen og høyt :-/ Skal da ikke være nødvendig å bruke mer enn en komfortabel stemme
medlem i 181 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav arntss » tir 25.10.2016 23:49

Før du gjør noe så drastisk som å reinstallere alt, så vil jeg anbefale å lage en ny bruker for å teste om brukeren har samme problem. Dette gjør du i Systemvalg - Brukere og Grupper.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav Morse » ons 26.10.2016 8:25

Henger meg på her med denne ang. eventuelle problemer med Sierra:

http://osxdaily.com/2016/09/24/troubles ... -problems/

Og ang. aller siste oppdatering:

http://osxdaily.com/2016/10/24/macos-si ... X+Daily%29

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Dårlig mikrofon Macbook Air mid 2011

Innleggav bebe12 » ons 26.10.2016 20:28

arntss skrev:Før du gjør noe så drastisk som å reinstallere alt, så vil jeg anbefale å lage en ny bruker for å teste om brukeren har samme problem. Dette gjør du i Systemvalg - Brukere og Grupper.


Jeg har prøvd å opprette ny bruker og mikrofonen var like dårlig der. :-)
medlem i 181 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]