Hjelp ! Reinstallere

Hjelp ! Reinstallere

Innleggav Hippi » man 31.10.2016 10:27

Jeg ville "fabrikkinnstille" og holdt inne cmd+R. Merket Macintosh HD og slettet.Gikk tilbake og skulle installere OSX på nytt. Den sto i mange timer og lastet ned Mac Os Sierra og til slutt kunne den ikke installere den. Prøvde flere ganger. Var inne på diskverktøy og trykte gjenopprett ( tror jeg)på macintosh hd, og da forsvant den. Nå kan jeg bare velge OSX Base system som installleringsplass og samme skjer , etter mange timer går det ikke.
Har en ganske ny macbook air.
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav mariustidemann » man 31.10.2016 12:30

Da høres det ut som du må inn i diskverktøy og gjøre klar en installasjonspartisjon.. nesten så jeg ikke husker hvordan, men når du åpner diskverktøy skal du få til å markere det ene volumet som ikke heter basesystem, velge slett, kall det Macintosh HD eller whatnot, husk filsystem osx journalført men det tror jeg kommer som standard.
Someone correct me If I'm wrong.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav Hippi » man 31.10.2016 12:55

Finner ikke noe som ikke er base. Under intern er det Apple ssd sm0256g media, med OSX Base System
Under Diskfiler er det Apple diskb image media med OsX Base System.
Huff, what to do ?
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav mariustidemann » man 31.10.2016 13:12

hm.. får du til å ta et bilde av skjermen med mobilkamera etc. og poste her?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav Hippi » man 31.10.2016 13:29

Har tatt bilde:
Bilde
.
Sist endret av Hippi den man 31.10.2016 14:52, endret 1 gang
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav mariustidemann » man 31.10.2016 14:50

Ok. jeg vet ikke hvorfor den interne disken heter base system.. men det er nå en gang det volumet du kan installere på. Vet ikke hva som har skjedd der, men velg Apple SSD og slett. kall det nye volumet noe annet. Det er dog mulig dette ikke fører frem i og med at du har forsøkt å installere flere ganger og det har feilet, så er det mulig det feiler nå også. Det kan være det er noe feil på SSD'en, og at maskinen må repareres. Men forsøk dette nå og se. Backup er nok ikke noe tema på dette tidspunkt da du allerede sier du har slettet disken en gang så kjør på du. Dersom dette feiler igjen har ikke jeg flere tips enn inn til et verksted. Andre må gjerne hive seg på her, om det er noe jeg overser.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav Hippi » man 31.10.2016 15:45

Så det er greit å slette Apple SSD ? Ser på en annens mac at det under intern er :Apple SSD med Macinthosh HD under. Jeg har visst gjort mye feil her så er redd for å ødelegge alt!
Tusen takk for hjelp forresten
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav mariustidemann » man 31.10.2016 15:49

Tror ikke du kan gjøre noe mer galt nå.. Ja du kan markere apple ssd og velge slett. Det opprettes da et nytt volum som erstatter der det nå står basesystem. Kall det gjerne noe annet. så vil det dukke opp som et volum du kan installere på når du etterpå velger installer os x.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav Morse » tir 01.11.2016 4:05

Korrekt.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp ! Reinstallere

Innleggav mariustidemann » tor 03.11.2016 20:31

Så hvordan gikk dette da, Hippi?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]