Svakt lys etter bytte av LCD på Macbook Air 11"

Svakt lys etter bytte av LCD på Macbook Air 11"

Innleggav Peter Holsback » søn 18.12.2016 21:06

Hei
Etter en knust LCD skjerm på vår 11 tommers mac, så bestilte jeg en ny på Ebay. Det gikk helt OK å bytte denne selv, men jeg klarte å komme borti disse 3 plastlagene bak skjermen. Det ytterste laget, har noen form av prisma overflate også. Når jeg klart å ta på dette, så ble det fingermerker som synes rimelig godt gjennom skjermen. Jeg klarte heller ikke å vaske det vekk. Det ble bare verre. Allle 3 plast platene ble satt tilbake i samme rekkefølge, men usikker på om jeg klarte å snu et av arkene...

Jeg merker også at backlighten er mye svakere nå enn tidligere. I hvert fall når man ser rett på den. Fra siden, så er den lysere igjen.

Så til mine spørsmål:

1. Er det mulig å vaske disse plastlagene, da primært det nærmest LCD skjermen?
2. Er det mulig at jeg montert det siste plastlaget (prismaplasten mot LCD skjermen) feil, sånn at lyset blir begrenset når man ser direkte på det?

Ser at disse 3 plastarkene selges for ca 300 kr på Ebay, så jeg tenkte bestille de, men dersom det er noe annet galt så spørs det om det er verdt det..
medlem i 112 måneder
 

Re: Svakt lys etter bytte av LCD på Macbook Air 11"

Innleggav Morse » tir 10.01.2017 22:15

Glem i hvertfall å vaske plastlagene, med mindre du har et godt utstyrt laboratorium som nabo. Du må nesten vurdere selv om det evt. er verd 300 spenn (+ et par bomullshansker) for å få fred i sjela.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]