Bytte hovedadmin på MacBook Air

Bytte hovedadmin på MacBook Air

Innleggav minion678 » tir 27.12.2016 13:43

Hei.

Hvordan bytter man hovedadmin på MacBook Air? eventuelt bytter navn på hovedadmin?

Jeg har også et spørsmål angående bilder.
Her om dagen slettet jeg alle bildene som lå inne på macen, men nå når jeg går inn på galleri så kommer det opp " Laster opp 380 objekter (x antall mb av x antall gb). NOen som har noen tanker om hvorfor det skjer, og hvordan jeg kan få det bort?

Hilsen helt ny Mac bruker :-) :-)
medlem i 87 måneder
 

Re: Bytte hovedadmin på MacBook Air

Innleggav Helge Hafstad » tir 27.12.2016 14:42

Hvordan bytter man hovedadmin på MacBook Air? eventuelt bytter navn på hovedadmin?


Apple-meny/Systemvalg/Brukere og grupper. Hvis hengelåsen nede til venstre er lukket så klikk på denne og skriv inn passordet ditt. Deretter hold ctrl-tast nede mens du klikker på brukernavnet ditt og velg «Avanserte valg». I dialogboksen som kommer opp skal du være svært forsiktig med å endre på annet enn «Fullt navn». Der kan du skrive hva du vil. For ending av annet så kan du sjekke denne lenken. Endringene trer ikke i kraft før du har logget ut og inn igjen.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Bytte hovedadmin på MacBook Air

Innleggav minion678 » tir 27.12.2016 15:14

Takk for god hjelp Helge! Men du sier at man skal være forsiktig med å endre annet enn "fullt navn", da har jeg et spørsmål til: kan jeg endre kontonavn og Hjem-mappe også (der står det /users/+ et navn som jeg ønsker å bytte til mitt eget) ? @Helge Hafstad
medlem i 87 måneder
 

Re: Bytte hovedadmin på MacBook Air

Innleggav Helge Hafstad » ons 28.12.2016 2:57

Hvis du følger instruksjonen i lenken jeg la inn så går det bra. Les den gjerne 2 ganger først slik at du skjønner hva som kan gå feil.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron