Macbook starter ikke

Macbook starter ikke

Innleggav Raberg » man 06.02.2017 20:05

Hei! Har en Macbook Air ca 3.5 År gammel. Etter en os oppdatering slo maskinen seg av, deretter på igjen, så helt av. Nå er den helt død. Jeg tror den tar i mot strøm, ettersom laderen skiftet fra rødt til grønt lys. Har prøvd alle tenkelige tastekombo jeg kan finne. Resette ditt og datt. Var på Apple store og etter et par min mente de det kunne være hovedkortet. Jeg bor i utlandet så jeg lurte om det kan være noen mulighet for at det er dekt av reklamasjon? Den har ikke opplevd et eneste kakk eller væske. Her er bare 1 år garanti, så hva tror dere. Den er kjøpt i Norge altså.
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Morse » man 06.02.2017 22:31

"Resette ditt og datt" - kan du være litt mer spesifikk? "Kjøpt i Norge" - har du kvittering/kontoutskrift? Har du kontaktet leverandøren? Vennligst informér dette forumet nærmere og etter beste evne...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Raberg » man 06.02.2017 23:36

https://support.apple.com/no-no/HT204267

Jeg har fulgt det står her.

I tillegg prøvde de på Apple store noe tastekomboer som ikke er sikker på hva var.
Har kontoutskrift, kanskje kvittering hvis jeg leter. Den er kjøpt på Apple store i Norge.

Har vært Apple store i Filippinene, og de mener det er logic board, Og reparasjonen va nesten det samme som en ny.. Så det jeg egentlig lurer på er om dette er en del man kan vurdere som dekt av reklamasjon retter i Norge
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav tiddylicious » tir 07.02.2017 6:58

Hei,

Prøv en extended smc reset (tviler sterkt på at Apple testet dette for deg) for å tvinge ut "rest strøm" i forskjellige komponenter (vises fra ca 3min40s): https://www.youtube.com/watch?v=KVUk03wYbAc

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Raberg » tir 07.02.2017 7:14

Takk for tips:) funker dessverre ikke!
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav tiddylicious » ons 08.02.2017 4:27

Da ville jeg ringt Apple og avtalt levering. Burde gå få fint at du er i utland, har gjort det flere ganger. Husk å henvise til norsk reklamasjon.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Raberg » tor 09.02.2017 0:25

For ordne det når jeg skal hjem på ferie! Jeg håper det dekkes, men har mine tvil, de skylder vel høy luftfuktighet eller noe sånt! :rolls eyes: noe jeg faktisk har tenkt på som en reell mulighet..Men, håper på det beste den har jo vært inne hele tida. Lite gira på å kjøpe ny siden Siden den egentlig har funket utmerket hele tiden..
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Raberg » man 24.04.2017 23:33

De skiftet hovedkortet kostnadsfritt. Bare sånn i tilfelle noen skulle lure hvis de opplever noe tilsvarende :)
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook starter ikke

Innleggav Morse » tir 25.04.2017 0:32

Fint å høre! Takk for tilbakemelding!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere