Finder, Safari og Spotlight fungerer ikke

Finder, Safari og Spotlight fungerer ikke

Innleggav vigron » tor 23.03.2017 1:06

Fikk plutselig et problem med Macbook Air. Det startet med at disken var full og jeg skulle slette filer og dermed kunne jeg ikke åpne Finder lenger og fikk ikke slettet filene. Restartet og har lett og forsøkt mange tips underveis og oppdaget da at Safari er umulig å åpne, men jeg kan bruke Chrome. Og til slutt finner jeg ikke Spotlight annet enn i Systemvalg.
Jeg logget meg inn på Gjestebruker og der er alt i orden.
Når jeg tenker meg om så har Safari hatt problemer lenge og plutselig lukket vinduet ved en feil, så jeg har kjørt virusscan, men alt virker greit.
Fins det en måte å overføre filer på mellom brukere på en maskin, eller kan jeg bare glemme det? Jeg har jo ikke tilgang til dem uten Finder.
Jeg har Yosemit på maskinen.

Tillegg: Jeg forsøkte å reinstallere OS X, men det gikk ikke pga manglende plass og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det videre, siden jeg ikke får slettet noe. Eller jeg har slettet det jeg kan gjennom CCleaner. Safari startet å fungere igjen da jeg slettet Google Chrome fra maskinen.
medlem i 141 måneder
 

Re: Finder, Safari og Spotlight fungerer ikke

Innleggav Grubasek » søn 26.03.2017 11:58

1. Har du backup av noe på en ekstern disk?

2. Har du forsøkt dette:

https://support.apple.com/en-gb/HT204904

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Finder, Safari og Spotlight fungerer ikke

Innleggav vigron » tor 30.03.2017 0:32

Takk for svar. Ja, har prøvd alt. Denne løsningen gikk ikke, fordi det var for lite diskplass og jeg klarte ikke å slette filer. Jeg reinstallerte ved å slette og klarte da å slette alt på maskinen, så jeg måtte levere inn maskinen for å installere OS X igjen. Fikk den tilbake med Sierra - hadde Yosemit fra før - og den virket bra. Men lyden er blitt så lav at jeg nesten ikke hører noe - og den står på full styrke på alle innstillinger.

Noen som vet noe om det?
medlem i 141 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron