Macbook Air 13" MMGF2 brukbar?

Macbook Air 13" MMGF2 brukbar?

Innleggav daniel2010 » fre 31.03.2017 0:44

Hei!

Har nå hatt min MBP mid 2010 i syv år, og den begynner virkelig å synge på siste verset. Spesielt grafikken er akterutseilt, da selv en Youtubefilm med litt kvalitet kan by på store utfordringer i form av at det hakker noe helt vannvittig, og maskinen puster, peser og jobber som en mann på 80 år som skal løpe marathon. Dog har jo denne tatt meg gjennom store deler av videregående, en mastergrad og mange tusen timer med surfing og liknende.

Her er specsene på gamlemacen:

Bilde

Har derfor tenkt litt på hva man eventuelt skal bytte til. Jeg er ingen råtass på data sånnsett, men tenker å fortsette med Apple, da min gamle MBP har vist hvor høy kvalitet disse maskinene har. Kan ikke huske sist jeg så en windowsdata som holdt i 7 år.

Jeg er ingen stor mann på hverken bilderedigering eller filmredigering, men jeg flyr litt drone (DJI Phantom 3 professional) som filmer i 4K. Med min gamle traver så er det ikke noe fart i systemet i det hele tatt. 4K hakker så det er umulig, og kjører jeg ned til 1080P og 60 fps, så hakker det seg ihjel det også.

Vil en Macbook Air, 128GB SSD og 8 GB ram med Intel HD Graphics 6000 takle dette? Eller må jeg opp på en Pro om det skal bli noe fart på sakene?

Grunnen til at jeg kunne tenke meg en air er fordi jeg pendler mellom nord-Norge og sør-Norge slik at jeg har mange timer på fly og kollektivtransport i løpet av en måned, hvor størrelsen på Airen og batteritiden er veldig fristende.

Håper noen med litt erfaring har noe å komme med. Håper virkelig en Air duger til litt enkelt videoredigering, selv om jeg kanskje føler at Retina er et must når man flyr litt drone osv?

Takker for alle svar!

- Daniel
medlem i 160 måneder
 

Re: Macbook Air 13" MMGF2 brukbar?

Innleggav Morse » man 10.04.2017 12:42


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Macbook Air 13" MMGF2 brukbar?

Innleggav Morse » tir 11.04.2017 17:34

En ting til: 128 Gb SSD vil fylles opp fortere enn svint, særlig hvis du tar mye bilder, og ukritisk (som de fleste av oss!) skyfler alle sammen inn i bildebiblioteket ditt. Gå i det minste for 256 Gb SSD. Husk at en SSD ikke bør fylles med mer enn 80 % av totalkapasiteten, det går sterkt ut over levetiden...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere