Ladeproblemer med MacBook Air...

Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav Haakon » tor 04.04.2019 20:16

Jeg har en MacBook Air, 2015-modell.
Nå driver ladingen og krangler ille. Det er "noe" med kontakten, og jeg må "jokke" på laderen og få den i akkurat riktig mm-vinkel inn i maskinen. Men det blir verre og v@ærre og spå er jeg bar glad om den lader i 10 minutter av gangen.
Som nevnt; det er "noe" med kontakten.
Noen som har noen ideer? Er dette et kjent problem?
Kan jeg vaske/rense kontaktene på noen måte? Eller andre forslag?
medlem i 236 måneder
 

Re: Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav Helge Hafstad » tor 04.04.2019 21:25

Mest sannsynlig brudd i kontakt/ledning på selve laderen. Prøv med annen lader så får du svar.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav Morse » tor 04.04.2019 21:56

Det er slett ikke uvanlig at støvansamlinger i kontakten på selve maskinen lager sånne problemer. Støv bygger seg opp, blir hardere og hardere presset sammen hver gang du setter i kontakten. Se hva du eventuelt kan få ut med en tannpirker. NB! Bruk en tannpirker av tre eller en tilspisset fyrstikk, metall er forbudt inni der! Og rensemidler burde ikke være nødvendig om du får ut eventuelt ruskomsnusk.

Keep us posted, please...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav Haakon » lør 06.04.2019 1:19

Takk for bidrag!
Dette er pinlig, men det var nok laderen....
Det var rart, for jeg testet Macen i fjor med en annen lader og da var det like ille.
Men nå kjøpte jeg en ny lader og alt er bra igjen.

Litt pinlig, men så enkelt.....

Takk igjen!
medlem i 236 måneder
 

Re: Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav OMMRen » lør 06.04.2019 10:01

Rart med disse laderne. Veldig lett å få brudd der ledninger bøyes ofte. Vi ruller jo gjerne sammen ladeledningene og putter de i sekken, eller hvor som helst. Har selv måttet bytte et par ladere til eplemaskiner, og ikke minst ladere/ledninger til telefoner. Men det er en stund tilbake nå, siden jeg har startet å bruke litt Sugru (https://sugru.com) på utsatte steder. Det ser kanskje ikke så pent ut, men det fungerer utmerket.

Brukerens avatar
medlem i 89 måneder
 

Re: Ladeproblemer med MacBook Air...

Innleggav Morse » tir 09.04.2019 7:06

Heia til OMMRen! Sugru er konge, både til dette, og til mye annet! Ser ikke pent ut, sier du? Vel, prøv med hvitt (eller hvorfor ikke knallrødt, som jeg bruker?), og bruk litt tid på å forme det så pent du kan,før du legger greia vekk for å herde skikkelig.

Meanwhile, FØR greiene begynner å svikte, prøv dette her:

https://www.youtube.com/watch?v=inBtFVEpgyI

P.S. Sugru kan mye! Men skal du tette en lekk bensintank på en gammel Landrover, må du regne med å gjøre jobben omatt. Prøvde det i Kenya, måtte skifte etter bare et par måneders tid. Noe med den høye temperaturen på de trakter, I guess... 8-) 8-) 8-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron