MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Intro til Cocoa - også for de som ikke lenger kan komme

Innleggav sletner » fre 14.12.2007 21:16

Dersom det er mulig å koke sammen en sak med screen-captures og audio (eller video om det er enklere) ville mange andre også ha utbytte av å følge med.
( Dersom det er mye bry: fuggeddaboutit )
medlem i 211 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav dibon » fre 14.12.2007 21:41

Cocoa og Pizza høres bra ut i mine ører!

Edit:

Kunne jo kanskje hatt en Obj-C intro også?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Intro til Cocoa - også for de som ikke lenger kan komme

Innleggav alexb » lør 15.12.2007 23:41

sletner skrev:Dersom det er mulig å koke sammen en sak med screen-captures og audio (eller video om det er enklere) ville mange andre også ha utbytte av å følge med.
( Dersom det er mye bry: fuggeddaboutit )


Sett http://www.cocoacast.com/ ?
medlem i 231 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav debianuser » søn 16.12.2007 16:17

Høres veldig interessant ut, har lyst å lære for å lage apps til iphone :-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » søn 16.12.2007 17:06

Av mangel på en iPhone, og noen som helst erfaring med iPhone, vil ikke iPhone bli dekket på en evt intro, isåfall må det komme ut en SDK med emulator elns.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav debianuser » søn 16.12.2007 17:49

Har jeg misforstått at cocoa er forskjellig for vanlig mac i forhold til iphone?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » søn 16.12.2007 18:06

Akkurat der har jeg ingen aning, tenkte bare å helgardere, slik at ingen blir skuffet dersom noe annet skulle vise seg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » ons 02.01.2008 20:42

Da nærmer nytt semester seg, og jeg har vel tro på at før Cocoa er aktuelt, så bør man vel pusse over Objective-C, så, derfor, dere som er interessert, meld dere, og gi et lite inntrykk av hvor mye dere kan av grunnlegende OOP-konsepter, og hvor basic jeg må gå.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav GeneralCody » man 07.01.2008 14:42

Etter forsøk på å starte opp et forum for Objective-C og Cocoa, uten hell, kan kanskje dette være noe.

mao. Jeg kan også være interresert i noe slikt.
Etter bosted å bedømme vil dette finne sted i Trondheim, noe som gjør fysisk tilstedeværelse noe knotete, men jeg er der i ånden.
:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav alexb » fre 11.01.2008 10:26

EinarJ skrev:Da nærmer nytt semester seg, og jeg har vel tro på at før Cocoa er aktuelt, så bør man vel pusse over Objective-C, så, derfor, dere som er interessert, meld dere, og gi et lite inntrykk av hvor mye dere kan av grunnlegende OOP-konsepter, og hvor basic jeg må gå.


Ser du for deg at du skal holde flere foredrag med stigende vanskelighetsgrad eller kun et?

Man bør vel i hvert fall kunne anta at de som møter opp er kjent med OOP etc., slik at man kan fokusere på Cocoa og ikke detaljer folk burde kunne.

Etter å ha sett an vanskelighetsgraden litt, kan jeg vurdere å prate litt om PyObjC hvis noen skulle være interessert. Jeg kan på ingen måte Cocoa inn og ut, men nok PyObjC til å kunne gi en kort intro til det i hvert fall. :)
medlem i 231 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav jervi » fre 11.01.2008 11:02

Jeg er gjerne med! Er særlig interessert i Cocoa, men en introduksjon til Objective-C er absolutt interessant det også.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » fre 11.01.2008 13:39

alexb: Tenkte å starte rimelig langt nede og jobbe oppover egentlig, nå skal det forsåvidt sies at jeg ikke er noen guru på verken Obj-C eller Cocoa, så noe komplett kurs kan jeg nok ikke tilby.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav terjegu » tor 31.01.2008 19:26

C,cocoa og xcode!
medlem i 196 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » tir 11.03.2008 23:42

Siden jeg har vært en smule opptatt, har jeg ennå ikke hatt tid til å gjennomføre noe kurs, så som plaster på såret, vil jeg forsøke mitt beste på å lage en simpel illustrert "komme igang gaid" her på forumet, for å prøve å få senket terskelen litt.

Dog, det har seg da slik at dette blir XCode 2.5 orientert, siden XCode 3 har endret på hele Interface Builder (og jeg har da ikke hatt tid til å lære meg IB på nytt), noen som har problemer med at en slik gaid blir Tiger-orientert inntill videre?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: MUG NTNU - Intro til Cocoa, evt andre arrangement?

Innleggav EinarJ » tir 17.03.2009 15:18

Hehe, et år siden jeg tok i dette gitt, men siden sist har ting forandret seg litt:

Jeg har fått mer eller mindre oversikt over IB3 og XCode3, og skaffet meg Snapz Pro X, så det er gode muligheter for en litt mer visuell approach med evt opplasting på web etterhvert.

Det som derimot er litt interessant i første omgang for min del, er å holde noen småkurs i dette, slik at jeg finner ut hva som må fokuseres på. I grunnlaget var planen å gå gjennom basics for å komme igang med Cocoa/XCode/IB, og se ann veien derifra.

Så, er det fortsatt noen som har lyst til å være forsøkskaniner, dvs møte på et kurs eller to?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MUG NTNU



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere