Synology 207+ mister nett tilkobling

Synology 207+ mister nett tilkobling

Innleggav laphroaig » søn 01.12.2013 15:08

Hei,

Jeg har fått en Synology ds-207+ som jeg sliter med å få satt opp.

Har fått installert DSM 3.1, men problemene dukker opp når jeg skal logge inn på NASen og sette den opp. For det første bruker den ekstremt lang til fra jeg trykker "koble til" i Synology Assistant til innloggingenfanen er ferdig lastet i nettleseren(Safari). Den bruker også veldig lang til før den har logget inn. Når jeg kommer inn er alt EKSTREMT tregt! Er klar over at dette ikke er en helt ny NAS, men skal det være så tregt?

For å kunne lagre filer på NASen må jeg opprette et volum. For det første bruker den også her ekstremt lang tid, men etter en stund så mister den plutselig netttilgang.

Er det noen her som har erfaring med problemet, eller må jeg bare skrote NASen?
medlem i 149 måneder
 

Re: Synology 207+ mister nett tilkobling

Innleggav Hubro » søn 01.12.2013 18:52

Du skal i utgangspunktet ikke oppleve Synologyen som treg. Har selv "lilleproren" DS 107+ pluss en ds1512+ og 107'en oppleves ikke som treg.

Blir litt usikker når du skriver at du kobler til med Synonlogy Assistant (SA). SA brukes kun første gang, for å få lastet inn DSM, samt få satt en IP adresse som du siden skriver direkte inn i nettleseren for å logge deg på. Har du gjort noe ala dette: http://www.youtube.com/watch?v=7xkakreDX1w

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron