Kjøp laser!

Kjøp laser!

Innleggav rolf_odd » man 23.06.2014 20:31

Jeg vil hermed advare folk mot å kjøpe blekkskriver.

Jeg har selv hatt en Canon Pixma med fem knøttsmå blekkbeholdere, som gikk tomme etter kun 50 utskrifter.

Og fem nye knøttsmå blekkpatroner koster kr. 550 - så noen har sagt at literprisen for dette blekket ligger på over ti tusen kroner. Eierne i Canon ler garantert hele veien til banken.

Men nå er det slutt og jeg har kjøpt en Brother svart/hvitt laserskriver.
medlem i 147 måneder
 

Re: Kjøp laser!

Innleggav Valotunk » man 23.06.2014 21:16

Blekk til ti tusen kroner literen er igrunn "billig"...

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/28214- ... 6hta17Vtb0

Selv har jeg en snart 10 år gammel Epson svart/hvitt laser som jeg bruker til "vanlige" utskrifter. Den kostet meg i underkant av et par tusen i innkjøp den gang og jeg har kun én gang i ettertid kjøpt ny toner til rundt 550,- kroner. Da har den jammen skrevet noen tusen sider opp gjennom årene.

Ellers har jeg også i et par år kjørt uoriginalt blekk i en Canon MP640. Da har jeg betalt rundt 90,- kroner inkl. frakt for et komplett sett patroner på ebay. Ikke av beste kvalitet til fotoutskrifter, men til "vanlig" utskrift fungerer det helt utmerket og de varer minst like lenge/kort som de originale til 5-6 ganger prisen.
medlem i 199 måneder
 

Re: Kjøp laser!

Innleggav T.B.Hansen » man 23.06.2014 22:07

Jeg har hatt en Brother s/h laser i mange år. Jeg kjøpte den fordi det var billigere enn å kjøpe ny toner til den laserskriveren jeg hadde...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Kjøp laser!

Innleggav el-nico » man 23.06.2014 23:29

I utgangspunktet er jeg 100% enig.
Med blekkskriver opplever jeg også ofte at blekket tørker inn, og patronene må nærmest tømmes før en god utskrift kommer, med mindre man printer mye og ofte. Men da kommer utgiftene for blekk inn i bildet.
Jeg råder alle som ikke aktivt printer ut bilder/invitasjoner m.m.m med farge og heller velge laserskriver. Koster kanskje noe mer ved innkjøp, men det er penger man fort sparer inn ved å slippe å kjøpe blekk.
Som et morsomt apropos fikk jeg faktisk printet ut over 200 sider ren tekst med "tom" toner. Ristet litt på den for hver 50. side. Er veldig glad i Oki ;)
medlem i 178 måneder
 

Re: Kjøp laser!

Innleggav DADDY » tir 24.06.2014 3:08

OK, hva anbefales av fargelasere da? 98% sort/hvitt utskrifter.

Printing på DVD-plater mister jeg vel men det finnes nok etiketter for det

Tips?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Kjøp laser!

Innleggav PaulusA » tir 24.06.2014 18:18

Heisan, har en Brother fargelaser, fungerer veldig fint... (maskin til 3 laken)

Sannheten er jo at for alle rimeligere skrivere, også denne, så er det dyrere å fylle den opp med toner enn det den koster i innkjøp. Dette fordi det er mye mindre konkurranse på rekvisita.

Tenker jeg fyller den opp med sort toner når det går tomt, men når fargene tar kvelden, tror jeg at det blir smartere med en ny..

Men, for ditt bruk, med mest sort (still in driver på sort), så vil fargene holde i årevis
medlem i 134 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]