LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav Govva » ons 03.09.2014 15:27

Har en 1 år gammel LaCie 8 tb bigdisk thunderbolt hvor jeg har lagret alt av arkivmatrial (Film) I dag så ville den plutselig ikke mer, og diskverktøy sier til meg at den ikke klarer å reparer disken. Ser nu via et Lacie program at disk 2 er ute av funksjon, og i og med at dette er en striplet raid disk så har jeg en formening om det kan bli vanskelig å redde matrialet som ligger på disken. Spørsmålet mitt er følgende: Går det ann via et eller annet program å redde inneholdet/ eventuelt reparere disken. Om ikke dette går, Finnes det da et firma i Norge som kan gjøre dette. Tips og råd taes i mot med stor takknemlighet

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VILL IKKE STARTE

Innleggav HEFJELLS » ons 03.09.2014 16:53

Eg kan dessverre ikke hjelpe deg med hordan du kan redde innholdet, men her er et firma som kan fikse det for deg: http://www.ibas.no
medlem i 164 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav Jon » ons 03.09.2014 20:11

Anbefaler også IBAS. Forsøker du på noe selv så kan fortvekk gjøre ting værre – så du får veie det opp mot viktigheten av filene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 03.09.2014 20:52

"Alle" henviser til IBAS, som nesten nyter en monopolstilling på dataredding i Norge, og derfor kan ta betalt deretter.
Men det finnes alternativer, jeg ville kontaktet Ahlberg Data også og høre hvor mye de estimerer. De sender disken til Stocholm men har en full lab der.
http://www.ahlbergdata.com/no?p=data_recovery_norge
Fortell oss hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav bohdi » tor 04.09.2014 21:29

Du har tre diskar og striping?

Er det RAID 5? Du får ikkje varsel og kan bytte ut ein av den disken som trøblar slik at raidet byggar seg opp att?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav oteige » søn 31.01.2016 14:29

Jeg så denne tråden og har samme problem med min 8tb fra Lacie. Den har startet noen ganger helt av seg selv. Det jeg tror er at det er et strømstyringsproblem i tunderbolt.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: LaCie 8 tb VIL IKKE STARTE

Innleggav Helge Hafstad » søn 31.01.2016 15:38

Du kan laste ned Boomerang som demo, den kan også jobbe mot RAID. Testet den en gang for lenge siden på tilsvarende, men det forutsetter at strømforsyningen er ok. Da må du ev låne et likt kabinett som du flytter diskene over i. Eller bruke en ekstern strømforsyner som gir nok strøm til begge diskene.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]