Recovery av slettede data på en Time Capsule

Recovery av slettede data på en Time Capsule

Innleggav krgb » lør 22.11.2014 23:31

Kan dere hjelpe med tips, evt bistand med dette:

Jeg har et oppsett hjemme med en iMac og en Time Capsule for backup og trådløs nett-tilgang. Min iMac fikk noen problemer som gjorde at jeg valgte å ta en fullstendig reinstallasjon av OS X Yosemite på maskinen.

I forkant av dette kjøpte jeg en ekstern harddisk og kopierte over mappene med bilder og dokumenter fra iMacen til denne. Deretter ble det kjørt en reinstallasjon på iMacen, og etter at jeg (trodde) at alle filer var lastet tilbake fra den eksterne backupdisken, kjørte jeg en tilsvarende sletting på Time Capsule for å frigjøre plass til nye sikkerhetskopier.

I begge tilfeller ble det ikke kjørt sikker sletting, kun den letteste og raskeste måten.

Så viser det seg at det av en eller annen grunn er flere filer som ikke har fulgt med i kopieringen over til den eksterne harddisken. Hva dette skyldes er jeg litt usikker på, men det kan være at det har skjedd noe fordi jeg forsøkte å brenne noen DVD.er med bilder før jeg kopierte til ekstern disk.

Spørsmålet er hvertfall: Er det på noen måte mulig å hente ut de slettede dataene fra enten Time Capsule eller iMacen for å finne de bildene som mangler. Har sett at det finnes programvare for å kjøre recovery på slettede filer, er dette noe å anbefale? Er dette en omfattende og dyr sak?

Time Capsule-disken har kun kjørt et fåtall nye backuper siden reinstallasjonen, så jeg skulle tro det fortsatt ligger data der?
medlem i 174 måneder
 

Re: Recovery av slettede data på en Time Capsule

Innleggav Johnny Gleden » søn 23.11.2014 0:04

Hei

Et av de bedre programmene er "Data Rescue" fra Prosoft og er vel vanskelig å komme utenom om du skal redde filer på Mac
Du kan også laste ned en Demo versjon om ønskelig for å teste
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php

Men for all del ikke bruk disken som du har slettet, det er da stor fare for at du overskriver data som kan reddes
Ei heller legg data som er reddet til samme disk som du redder fra

Lykke til
medlem i 120 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]