Advarsel mot Canon blekkskriver

Advarsel mot Canon blekkskriver

Innleggav rolf_odd » lør 10.01.2015 12:04

Jeg har en Canon Alt-i-ett blekkskriver M620. Først vil jeg si at de små blekkpatronene - til en totalpris av ca. kr. 600,-, begynner å gå tomme allerede etter ca. 20 fargekopier. I tillegg har firmaet lagt inn en sperre, slik at når en patron er tom, kan en ikke lenger bruke scanneren (som skal scanne digitalt til Mac-en og ikke har noe med blekk å gjøre).
medlem i 147 måneder
 

Re: Advarsel mot Canon blekkskriver

Innleggav iKarlsen » lør 10.01.2015 12:24

At blekk er dyrt er det ingen tvil om, men at scanneren ikke funkerer virker merkelig. Kan kun si noe om egne erfaringer fra en MP640, men der funker scanneren uavhengig av blekknivået. Forøvrig vil printeren melde om at det er tomt for blekk når du printer, men den kan tvinges videre ved å holde inn en av knappene på printeren i ca 5 sek etter at man får melding om å bytte blekkpatron.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Advarsel mot Canon blekkskriver

Innleggav RonnyS » lør 10.01.2015 14:26

Jeg kan bekrefte at dette er et faktisk problem.
Min Canon MP540 nekter å scanne om det er tomt for en farge.
Maskinen lar seg slå på, men det kommer frem en beskjed om å bytte ut den tomme patronen, og den tar ikke mot noen instruks før dette er gjort, så jeg kommer ikke videre. Jeg snakket med forhandleren om dette problemet, og dennes løsning var å kjøpe en separat scanner. I såfall blir det helt klart ikke en Canonscanner.
Jeg synes det var en dårlig løsning.
Men jeg skal grave frem maskinen igjen, og prøve trikset med å holde en knapp nede noen sekunder. Jeg håper dette kan være en løsning.

Ronny S
medlem i 233 måneder
 

Re: Advarsel mot Canon blekkskriver

Innleggav Norgesannonser » lør 10.01.2015 14:39

Scanner du mye, eller bare litt innimellom?

Dersom du bare scanner dokumenter/ kvitteringer og slike ting, og av og til, så vil jeg anbefale appen "scanner pro" til iPhone (dersom du har en slik). Fungerer fin fint. Det eneste du trenger er at linsen på iPhonen er relativt ren, og jevnt lys på arket du skal scanne.

Du kan justere for om du vil ha svart/ hvitt, gråtoner eller farger, og appen har fungert flott for meg. Jeg har dermed alltid en scanner i lomma. Scanner kvitteringer til jobben, dokumenter etc on the fly, akkurat der jeg er.

Ferdig scannede dokumenter sender jeg bare via epost til meg selv (fra appen). I tillegg blir de liggende i appen som PDF.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron