dLink-kamera finner ikke nettet

dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav sverremac » tir 29.12.2015 20:12

Holder på å installere DLink-kameraer som kan brukes over nettet. I installeringen av kameraene i Mydlink er det et steg som heter "Velg en tilkobling". Jeg setter i gang leting etter trådløst nettverk.

REDIGERT: Etter at et ice-net kom på i nærheten greier systemen endelig å få opp routerne i området, også den jeg bruker. Men jeg har kun kommet fram til nettsiden og fått registrert et kamera trådløst én gang.

Poenget mec disse kameraene er at de skal stå trådløst ulike steder. Derfor må de greie å koble seg til routeren trådløst. Kameraet finner altså routeren, men får ikke gjort jobben inne på dLink.

Dette er veldig frustrende, og jeg må få ordnet dette raskt. Noen som vet noen måte å få dette til å gå smidigere?

Trenger helst svar i innen onsdag formiddag.

Takk!

sverremac
Sist endret av sverremac den ons 30.12.2015 1:25, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav gvalstad » tir 29.12.2015 23:20

Bruk kabel under selve installasjonen, der velger du trådløs tilkopling.
medlem i 190 måneder
 

Re: dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav sverremac » ons 30.12.2015 10:24

Det er akkurat det jeg gjør, gvalstad. Men etter at jeg har valgt trådløs tilkobling kommer en skevens der jeg blir bedt om å koble fra ethernet-kabelen. Det er da det svikter. Beholder jeg kabelen i, får jeg registrert produktet, men får ikke registrert kameraet som trådløst tilkoblet min router.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav gvalstad » tor 31.12.2015 12:42

Hvilke modeller kamera?
medlem i 190 måneder
 

Re: dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav sverremac » tor 31.12.2015 12:59

Kameraene er DCS-2330L og DCS-933L. Begge ble oppdatert til siste programvare. Jeg måtte gi opp saken, tiden rant ut og jeg måtte reise hjem fra juleferie.

Support gav meg god hjelp og fant ut at problemet lå i routeren. Den var ikke stabil nok. Det var ikke nok kompetanse på telenor til at jeg kunne gjøre det som trengtes med routeren, særlig det med "chippertype aes", hva nå det skulle bety. Og routerens egen support var kun i mails form.

Trolig vil løsningen være å bytte internettlverandør til en med bedre support og mer stabil/mer avansert router. Men jeg er ikke helt overbevist om at det bare er routeren som er problemet. At det kan være internettlinjen/basestasjon eller programvaren i kameraene.

Kun en av flere DCS-933L lot seg installere for trådløs kontakt, men jeg mistet dette da nytt passord måtte lages i arbeid med routeren. Og det var ikke mulig å få den på igjen.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: dLink-kamera finner ikke nettet

Innleggav gvalstad » tor 31.12.2015 16:40

Har 932L, 933L, 2332L og 5222L tilkoplet AirPort - det fungerer fint hos meg.
medlem i 190 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]