Klokkebatteri

Klokkebatteri

Innleggav rolf_odd » tir 04.04.2017 13:01

Hei!

Er det mulig å få kjøpt et klokkebatteri til en PowerBook G4 (15 inch/1,33 GHz)? (Apple har ikke :-( )

Håper på svar?

Hilsen Rolf
medlem i 147 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav Morse » tir 04.04.2017 17:34

Tror du må ut på eBay. Går ut fra det gjelder dette? https://www.ifixit.com/Guide/PowerBook+ ... cement/224

Dette er hva jeg fant i dag: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=G4 ... y&_sacat=0

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav rolf_odd » tir 04.04.2017 19:32

Takker for utfyllende svar fra Morse!!

Har imidlertid noen flere spørsmål:

En av selgerne heter Apple PowerPC Parts Limited: Marek Penther, 3 Manford Court, 157 Manford Way, Chigwell, Essex.

De selger til NOK 173,- (pluss frakt) PRAM Backup Battery 820-1819-A for Apple PowerBook G4 Aluminum: Removed from Apple PowerBook G4 A1138. Tested. Working. Lithium Battery may be swollen, but working. New double side sticky tape applied.

Hvordan kan jeg finne ut om jeg også kan bruke 820-1819-A?

Firmaet har også et annet batteri, men det har et annet nr.: NOK 214,- PRAM Backup Battery 820-1484-A 922-6714 for Apple PowerBook G4: Only one left.

Eller er de 820-nummerene ikke viktig?

Hvor lenge vil et slikt brukt batteri vare, mon tro?

I Mactracker står det forresten at jeg (antakelig) har en PowerBook G4 Model Number A1052, som jo er forskjellig fra A1138 nevnt over. Må disse A-nummerene stemme med hverandre?
medlem i 147 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav Morse » ons 05.04.2017 0:43

Et klokkebatteri er et klokkebatteri. Siden jeg antar hovedbatteriet forlengst har vandret til de evige batterimarker, vil jeg tro det beste er å glemme hele greia, og la nettstrømmen stå på, og heller huske på å stille klokka ved behov. Oppsvulmede lithiumbatterier er ikke noe en kjøper, det er noe man unngår. Slike utgjør en potensiell fare, og vil nok uansett ikke bringe mye glede. Beklager hvis jeg høres bastant ut her, jeg mottar gjerne kritikk og korreksjoner... :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav rolf_odd » ons 05.04.2017 22:28

Forstår.

Er det forbundet med brannfare å ha strømmen på døgnet rundt? Det er barnebarnet som skal ha maskina på rommet sitt.
medlem i 147 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav Grubasek » tor 06.04.2017 11:01

Det skulle gå greit å la maskinen stå på hele natten, FORUTSATT at den står på en slett overflate, slik at det er nok kjøing under og rundt maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Klokkebatteri

Innleggav Morse » tor 06.04.2017 22:05

Alle ladere og strømforsyninger utgjør en potensiell brannfare. Kanskje bestefar skulle opprette en barnebarnskonto på sin maskin, og holde barnebarnets rom fritt for elektronikk?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron