Canon foto kamera og Sierra

Canon foto kamera og Sierra

Innleggav rolf_odd » tir 13.06.2017 19:07

Etter å ha oppdatert til Sierra kan jeg ikke lenge importere bilder fra Canon Digital IXUS kamera. Det pleide tidligere å skje automatisk ved hjelp av en tynn USB-kabel. Nå får jeg meldingen: No camera found.

www.canon.no opplyses følgende:
Canon Digital IXUS 100 IS/MacOS 10.12 (Sierra): Dette produktet er kompatibelt med det valgte operativsystemet, og når det er koblet til en datamaskin via en USB-kabel, registreres kameraet automatisk som en medieenhet. Det er ikke nødvendig å installere en driver.

Finnes det noen løsning?
medlem i 147 måneder
 

Re: Canon foto kamera og Sierra

Innleggav Morse » tir 13.06.2017 20:22

Kanskje det er noe feil med kabelen? Det skjer i de beste familier. Hva sier iPhoto (eller Bilder) når du kobler opp?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Canon foto kamera og Sierra

Innleggav rolf_odd » ons 14.06.2017 12:02

Sterkt! Hvis jeg har startet programmet Bilder, kan jeg se foto-ene på kameraet, og så importere dem til HD.

Apple tar tydeligvis ansvar!

Noe Canon ikke gjør. Jeg har nå en Canon blekkskriver MP620 stående, siden Canon ikke vil oppdatere driveren til Yosemit og Sierra. Og det er titusener som har det samme problemet: "I have not been able to print to my Canon MP620 since I went to OS 10.11. I tried deinstalling, downloading new drivers, and it still says the printer is not connected. It is connected. Cannot scan either! Help"

For øvrig: Kjøp aldri blekkskriver, i hvert fall ikke fra Canon! De knøttsmå beholderne går tomme etter at du har printa ut ca. 25 ex. og er ikke billige.

Har også et ødelagt Canon videokamera liggende. "Heisen" for kassettene gikk i stykker etter kort tid, og noen sier at denne tekniske løsningen er dømt til å krasje før eller siden. Garantien gjalt ikke fordi "mekaniske feil er brukerfeil".

Hva var prisen på en ny heis med arbeid? Kr. 4000,-. Det samme som kameraet hadde kostet!
medlem i 147 måneder
 

Re: Canon foto kamera og Sierra

Innleggav Morse » fre 16.06.2017 14:12

Om printeren: Har du prøvd å installere Gutenprint 5.2.11?

https://sourceforge.net/projects/gimp-p ... g/download


Mulig du må "lure" Gatekeeper til å akseptere den:

«The Gatekeeper settings can be found in System Preferences > Security & Privacy > General. The Gatekeeper options are located beneath “All apps downloaded from:” with the choice of “Anywhere” missing.
Thankfully, the “Anywhere” setting can be restored to Gatekeeper in Sierra with a Terminal command. First, quit System Preferences if it’s open and then open a new Terminal window. Enter the following command, followed by your admin password when prompted:
sudo spctl --master-disable
Now, relaunch System Preferences and head back to the Gatekeeper settings. You’ll now see that “Anywhere” has been restored. Click the padlock in the lower-left corner to enter your password and make changes, then select “Anywhere” from the list of Gatekeeper options. The security feature will no longer bug you about apps from unidentified developers.»

Når det gjelder scanning, vil denne kunne hjelpe deg (unntatt med scanning av film): https://www.hamrick.com/vuescan/canon_m ... nformation

Nei, Canon er ikke særlig Mac-vennlige, for å si det mildt. For eksempel Epson har mye bedre orden i sysakene her. Mht. heismekanismen, kjenner jeg til at en kar fikk ordnet det ved hjelp av en bekjent som var urmakerlærling og tok det hele på strak arm! Har dessverre mistet kontakten med ham.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Annen maskinvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]