HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav misty » søn 19.01.2014 13:21

Hei!

Håper det er noen snille, flinke folk her som kan dele sin kunnskap med meg.

Jeg har nettopp kjøpt en airport time capsule (2TB) som forsåvidt setter seg opp av seg selv. Denne har jeg koblet til mitt Cisco EPC3010 modem som jeg tror skulle fungere greit.

Men det blir etter noen timer en eller annen konflikt i nettverket som gjør at jeg ikke får nett gjennom timecapsule. I Airport-verktøy skylder Time Capsule på modemet og internett-tilgangen, men når jeg kobler inn kabelen fra modemet, så har jeg jo alltid nett med en gang.

Jeg har forsøkt både å få hjelp av Apple Support og Get support, men får stort sett bare snakke med gretne eller "fyllesjuke" medarbeidere.

(GET melder om at det KAN skyldes forstyrrelser i området, men hvorfor prøver ikke timecapsule å koble seg på igjen om det skyldes korte brudd???)

Hvis noen har erfaring med dette oppsettet og kan gi meg noen råd, så er jeg evig takknemlig.

Mvh Marte
medlem i 235 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav MCSE » søn 19.01.2014 13:59

Prøv å sette Time Capsulen i bromodus om den ikke står der allerede!

Airport-verktøy -> Nettverk -> Rutermodus (øverst)

L.

EDIT: Og ha kun 1 trådløst nett i huset! (Disable det på Get ruteren om det er et der.)
medlem i 166 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav misty » søn 19.01.2014 14:19

Takk for raskt svar. Det er ingen trådløs eller ruterfunksjon på modemet. (Sier i alle fall get og min research på Cisco EPC3010)

Og hvis jeg setter timecapsule i bro-modus nekter den å gi nett til mer enn en trådløs klient. Men hvis det er time capsulen som må dele ut ip-adresser, blir det vel heller ikke riktig å sette den i bro-modus vel?

Ellers står time capsule i rutermodus DHCP og NAT med DHCP serie 192.168.1.101 - 200

Den nekter vanlig DHCP og jeg får opp følgende feilmelding:
"Deling av en serie IP-adresser ved hjelp av Kun DHCP krever manuell konfigurering av WAN-IP-adressen. Hvis Internett-leverandøren din gir deg en serie statiske IP-adresser, bør du manuelt konfigurere basestasjonen med den første IP-adressen og distribuere resten via DHCP."
medlem i 235 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav helsethn » ons 29.01.2014 15:15

Jeg hadde akkurat samme problem, men fant en løsning:

Jeg restartet både cisco modemet og time capsulen. Koblet så på time capsulen via en mac for å konfigurere den på nytt. Nettverkskabelen til modemet satt jeg ikke i før veiviseren ba om det. Den stod og surret i et minutt, så var alt perfekt satt opp. TCen hadde blitt satt opp til å dele ut IP-adresser via 10.0.0.x, mens den selv mottok IP-adresse fra cisco-modemet via DHCP. Jeg hadde prøvd å sette det opp akkurat slik tidligere, men da virket ingenting. Litt usikker på hvorfor det funket etter den automatiske konfigurasjonen, men nå virker det i hvertfall.

Håper dette kan hjelpe.
medlem i 149 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav misty » ons 29.01.2014 15:34

Hei. Takk så mye for forslag. Det skal jeg prøve på.

Da gjelder det bare å vente på melding fra Get om ferdigstilling av noen arbeider i området som KUNNE være problemet.

Nå virker alt som det skal i flere dager om gangen ;)
medlem i 235 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav Shinly » fre 06.11.2015 18:59

Hei,

Jeg sitter akuratt med samme problem, får ikke min Airport Time Capsule på nett med Cisco EPC3010 modem. Har prøvd alle mulige kombinasjoner av restart, resetting, med nettverkskabler og uten, men kommer absolutt ikke på nett via Time Capsulen :-( Noen som har noen tips?

Mvh Shinly
medlem i 101 måneder
 

Re: HJELP! ny Airport Time Capsule og GET / Cisco EPC3010

Innleggav Sima » fre 06.11.2015 20:19

Dersom du har hatt maskinvare koblet direkte til modemet fra før, kan det tenkes at IP-adressen fortsatt er låst til den enheten. Prøv å frigi IP-adressen fra enheten, og deretter sette opp TC etter bruksanvisningen.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]