Airport Extreem Gjestenettverk

Airport Extreem Gjestenettverk

Innleggav bjorketr » ons 06.01.2016 23:50

Hei,
Beklager at jeg er dårlig på å forklare, men jeg trenger hjelp.
Jeg trenger hjelp! Jeg har fiber. Av erfaring så fungerer wifi på hjemmesentralen levert til abonnement svært dårlig, samt jeg har innstallert alt av dette på loftet og har laget til internkabling for uttak flere plasser i huset. Så har jeg satt opp en airport extreem som står midt i huset for å få best mulig dekning. Og den fungere utrolig godt. Men jeg har leigetakere i kjelleren og har opprettet gjestenettverk. Ønsker å at de ikke har tilgang til mine ting.

Så jeg gikk inn på Airport Extreem Verktøyet.
Åpnet Aiport Extreem og fanen wifi
Aktiverer Gjestenettverk, navngir dette og setter passord.
Og i følge alle instruksjoner jeg finner i bruksanvisninger osv så er dette nok. Så enkelt og greitt skal det være. Men gjestenettverket får ikke kontakt med internett. Jeg forstår ikke hvorfor. Når jeg kobler til mitt private nettverk, kommer det opp i framsiden på airport verktøyet at her basestasjon grønt lys og internett grønt lys. Kobler jeg til gjestenettverket får jeg oransjlys på begge før basestasjonen forsvinner av bilde og jeg forstår egentlig svært lite. Det fungerer bare ikke.

Er jeg inne på mitt nettverk får jeg opp Ip- adresse, subnettmaske, ruter, dns, søkedomener
Jeg finner nettverket gjester, jeg logger på det, jeg får Ip-Adresse, subnettmaske og resten er blank også DNS. IP-Adressen her helt annereldes enn mitt nettverk, men har forstått det skal det være, men hvorfor får ikke dette nettverket DNS??

Jeg klikker som en gal på alle valg og leter på nettet etter lignende problem, men jeg finner ingen verdens ting som kan hjelpe. Hatt venner på besøk for å se over, men ingen forstår hvorfor dette ikke skal fungere?Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt. Jeg har vært på hjemmesentralen og kobla bort acesspunktet der også. Noen som har gode råd, som er enkle å forstå. inn med t-skjeforklaring??? :rolls eyes:
medlem i 98 måneder
 

Re: Airport Extreem Gjestenettverk

Innleggav teknoguiden » tor 07.01.2016 0:43

"Before you begin, take note that if you have your AirPort device set up in "Bridge" mode — which defers off things like DHCP and network address translation (NAT), protocols necessary for devices on your network to get an IP address — then this won't work. So it may take some rejiggering of your network setup to get it all in order, and that may mean reconfiguring your cable modem."

Kan dette være årsaken?

Kilde: http://www.imore.com/mac-help-creating-guest-network
medlem i 142 måneder
 

Re: Airport Extreem Gjestenettverk

Innleggav pastorn » tor 07.01.2016 16:17

Og for å gi det etter teskje-metoden som du spør, oppstår problemet ditt fordi det ikke er AirPort Extreme som gir ut IP-adresser i nettverksoppsettet ditt, dette er det boksen fra ISP-leverandøren (ISP=Internet Service Provider) din som gjør - om jeg forstår deg rett. Dermed, når du oppretter et gjestenettverk, får gjestenettet en helt annen ip-range enn det ruteren din leverer - dette har du også oppdaget selv. Effekten er da at gjestenettet oppfører seg helt uavhengig av resten av nettverket, og det kan sammenlignes med en trådløs ruter som ikke har forbindelse med resten av verden.
For å løse dette har du i grunn bare en mulighet: å rekonfigurere alt slik at det er Airport Extreme som står som ruter og ISP-boksen din settes i bridge. Dette medfører da at alle de kablede punktene dine må kobles direkte til Airport Extreme.
medlem i 225 måneder
 

Re: Airport Extreem Gjestenettverk

Innleggav teknoguiden » fre 08.01.2016 9:13

Takk for påfyllet pastorn, hadde ikke kunnskap nok om dette til å finne frem teskjea :)
medlem i 142 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron