Airport extreme

Re: Airport extreme

Innleggav espen007 » lør 06.02.2016 16:37

Det ikke så banalt at du bruker 2.4GHz kanalen og ike 5GHz kanalen?
medlem i 184 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav Calidris » lør 06.02.2016 17:51

Hei igjen!
Mulig jeg er unøyaktig. Min Airport er kablet til bredbåndsmodemet fra Canal Digital.
Jeg får ut 100 mbt. hvis jeg kabler Imacen fra dette bredbåndsmodemet. Hvis jeg kabler Imacen til Airporten så får jeg bare 25-30 mbt. Og det samme får jeg trådløst fra Airporten.
Jeg lurer derfor på hvorfor jeg ikke får 100 mbt kablet fra Airporten og aller helst 100 mbt. trådløst fra Airporten.
Håper jeg er mer presis nå.
medlem i 98 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav Valotunk » lør 06.02.2016 19:14

Det høres veldig rart ut. Har du prøvd å bytte på ethernet portene på Airporten? Har du prøvd med forskjellige kabler?

Det skal ikke være noe problem overhodet å hente ut full hastighet fra en AE.
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav dflyer » man 08.02.2016 16:27

Calidris skrev:Hei igjen!
(...). Hvis jeg kabler Imacen til Airporten så får jeg bare 25-30 mbt. Og det samme får jeg trådløst fra Airporten.
Jeg lurer derfor på hvorfor jeg ikke får 100 mbt kablet fra Airporten og aller helst 100 mbt. trådløst fra Airporten.
Håper jeg er mer presis nå.


Kan tenke meg at du ikke henter trafikken fra kabel, men det trådløse på 2,4 ghz frekvensen. Bruker du den frekvensen så er det maks hastighet du får etter min erfaring. Grunnen til at den ikke bruker kablet er fordi du har satt wifi som første pri og ethernet (kabel) som 2 pri. For å rette på dette gå inn på systemvalg -> nettverk. Da vil du se at både airport er grønt og ethernet er grønt. Sett Ethernet som førstevalg eller deaktiver wifi (Kan og slåes av fra menylinjen) Dette gjøres fra "tannhjulet" ved siden av pluss minus tegnet.

Se om det hjelper.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav jaknudsen » tir 09.02.2016 13:01

Calidris skrev:Min Airport er kablet til bredbåndsmodemet fra Canal Digital.
Jeg får ut 100 mbt. hvis jeg kabler Imacen fra dette bredbåndsmodemet. Hvis jeg kabler Imacen til Airporten så får jeg bare 25-30 mbt. Og det samme får jeg trådløst fra Airporten.


Får du testresultater på 100 Mbps selv om Canal Digital ikke lar deg kjøpe 100 Mbps-linje?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav Calidris » ons 10.02.2016 18:52

Hei igjen!
Jeg har fått 100 mbt på internettlinja som kompensasjon siden TVN kanalene er utestengt fra kabelnettet inntil videre.
På min Mac er Airporten førstevalget på nettverkoppsettet under systemvalg. Ethernet er stengt. Jeg ønsker jo mest mulig hastighet trådløst. Vet at det beste er kablet, men jeg "hater" løse kabler og ledningsfloker og plasseringen gjør at jeg ikke har lyst til å begynne å strekke en kabel halve rommet rundt. Så jeg lurer derfor veldig på hvor høy hastighet greier min Airport Extreme å formidle trådløst. Nå får jeg maks 25-26 mbt.
medlem i 98 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav Valotunk » ons 10.02.2016 19:20

Hvordan har du målt eller konkludert med at du får 25-26 Mbit/sek?

Og er dette hastigheten du er tilkoblet med eller er det den faktiske hastigheten på overføringer på nettverket ditt.

Wi-Fi avhenger av enormt mange faktorer i forhold til både teoretiske og reelle hastigheter.
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport extreme

Innleggav jaknudsen » ons 10.02.2016 20:25

Jeg har 100/100-abonnement hos Canal Digital, og får faktisk ikke høyere opplastingshastighet enn ca 35 Mbit/s for tiden. Har meldt det inn til support, men ikke fått svar ennå.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Forrige

Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]