Trådbasert gjestenett?

Trådbasert gjestenett?

Innleggav RuneTv » man 17.10.2016 18:27

Er det mulig å bruke en express til tråbundet gjestenett? Har en leilighet som av og til ha litt ustabilt wifi, så lurer da på muligheten til å få det trådbasert. Jeg har i dag en airport extreme som hovedrouter og to express som utvidere.
medlem i 155 måneder
 

Re: Trådbasert gjestenett?

Innleggav jag » man 17.10.2016 23:02

Du må koble litt spesielt for å få til dette, men det er fullt mulig med det utstyret du beskriver.

Koble Airport Extreme fra Wan porten, og plugg kabelen som tidligere gikk inn i Wan Porten på Airport Express sin Wan Port.
Ta en ny ledning fra en av nettverksportene på Airport Express, og koble den til Wan Porten på Airport Extreme.
Nå sitter Express kablet mellom Wan Porten på Exteme og internett. Dermed er ditt lokalnett beskyttet av brannmur i Extreme. Og Express deler ut "gjestenett", både kablet og trådløst om du setter opp WiFi.

Sjekk at du har koblet riktig, ved å teste gjestenettet, du skal ikke se noe på ditt private nett.

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Trådbasert gjestenett?

Innleggav Valotunk » tir 18.10.2016 13:10

Lykke til med å få den løsningen til å fungere ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: Trådbasert gjestenett?

Innleggav RuneTv » lør 07.01.2017 13:13

Har ikke sett noe mer på dette, men i dag gikk jeg til innkjøp av en til airport express. Det beste hadde vert å satt denne opp inne i leiligheten for å få best mulig dekning, men da er det vell full tilgang til mitt nettverk visst leieboer kobler seg til router med kabel?
medlem i 155 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]