seriøse nettverk problemer

seriøse nettverk problemer

Innleggav joachim26 » fre 07.07.2017 13:52

Håper noe guruer kan hjelpe meg og evt forstå hva som skjer i nettverket mitt .
Mitt utstyr :
Modem : technicolor EPC 3940L , Infonett Røros
Airport extreme time capsule, 5th Gen
2 x Airport express 2 Gen
1 x Airport express 1 Gen
Netgear Prosafe 24 port 10/100/1000mb smart swith

Slik var nettverket satt opp.
Modem : satt til å kun gi fra seg 5 DHCP adresser siden det ikke kan settes i brigde, Tråløst var slått av. Kabel til Airport extreme.

Airport extreme var satt opp til å sende ut trådløst og gi ut DHCP adresse fra 192.169.0.16
trådløs nettet .Kabel fra Airport extreme til Switch . extendet med diverse airport express via switch og kablet nett i huset.

Det som skjer er at internett forbindelsen faller ut hele tiden.
Nettleverandøren har vært å feilsøkt men finner ikke noe feil fra deres side, Noe som jeg kan bekrefte vis jeg kobler ut alt og bare kjører fra Modemet.
En fra Røros infonett mener jeg har en IP krasj noen steder, men jag kan ikke finne ut hvor og hvorfor.
Har også forsøkt å sette opp slik at modemet git ut DHCP og alt annet står i bro modus , men fortsatt blir nettet ustabilt.

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet tro ?

På forhånd takk :)
medlem i 155 måneder
 

Re: seriøse nettverk problemer

Innleggav Gitman » ons 12.07.2017 10:59

Etter hva jeg skjønner er det når du bruker Wi-Fi dette skjer. Ut fra det høres det ut som du har noe i huset som forstyrrer. Det kan være trådløs telefon eller om du har andre trådløse enheter. Jeg har lignende problem og fant ut når jeg slo på tv-en, som er koblet opp trådløst, kunne jeg miste Wi-Fi på lap toppen.
medlem i 230 måneder
 

Re: seriøse nettverk problemer

Innleggav Motsatt_Fortegn » ons 12.07.2017 15:37

Jeg antar at du mener at klientene i nettverket har ustabil tilgang til internett.

DHCP fra to kilder på et lokalnett kan gi problemer.

Jeg ville valgt å stoppe DHCP fra modem og bare benyttet Airport Extreme/Time Capsule DHCP til å gi IP adresser på lokalnettet. Dersom problemene fortsetter kan du forsøke å gi hver av klientene på lokalnettet faste (Manuell) IP-adresser ved hjelp av AirPort - verktøyet og Systemvalg/Nettverk.

Det er mulig å gi faste IP-adresser til både faste og trådløse klienter, for eventuelle bærbare klienter er fast WiFi kanskje unødvendig

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: seriøse nettverk problemer

Innleggav Morse » fre 14.07.2017 12:45


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron