Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettverk

Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettverk

Innleggav terjemk » fre 26.01.2018 12:04

Hei.

Jeg har en eldre Time Capsule som jeg for en tid tilbake fikk satt opp mot en trådløs ruter i huset jeg ikke har fysisk tilgang til. Det fungert fint slik at jeg koblet wif på macen til min time capsule som da var satt opp mot dette trådløse nettverket i huset som fikk meg på internett. Slik nøt jeg godt av både internet tilgang og backup samt at jeg hadde skriveren koblet til time capsule. Perfekt oppsett for meg.

Men, nå har jeg en ny mac og forsøker sette opp dette igjen men skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det. I følge visse guider på nett så sies det at jeg MÅ koble TC fysisk til ruter med kabel. Men jeg vet at dette har jeg omgått tidligere.

Noen som har tips om hvordan jeg får satt opp dette igjen?

På forhånd tusen takk.
medlem i 190 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav Nikolay » fre 26.01.2018 12:41

Dersom du har "omgått" det så er vel Time Capsule satt opp slik at den skal utvide det trådløse nettverket den kobler seg til. Du skal ikke trenge å gjøre noe mer enn å bare skrive inn brukernavn og passord som før, da du ingen ting annet har endret seg enn at du bare bruker en ny maskin. Du trenger ikke "sette opp dette igjen".

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav Valotunk » fre 26.01.2018 12:48

En Apple Time Capsule, Airport Extreme eller Airport Express kan kun utvide trådløse nett fra andre Apple nettverksprodukter. For "ikke-Apple" nettverk fungerer det kun med kabel til hovedruter.
medlem i 198 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav Nikolay » fre 26.01.2018 13:41

Valotunk skrev:For "ikke-Apple" nettverk fungerer det kun med kabel til hovedruter.
Huseiers opprinnelige ruter kan meget gjerne være en AirPort, det står det ingen ting om.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav terjemk » fre 02.02.2018 10:20

Hei og takk for svar! Ruteren jeg tidligere og nå forsøker å koble meg på er ikke en apple ruter.

Når jeg forsøker å sette opp TC med valget utvide nettverk så ser det ut til at alt er ok og TC lyser grønt. Men, jeg får så ikke mulighet til å velge TC som wifi. Dvs den vises ikke som ruter slik den gjorde sist. Etter oppsett kom da min TC opp som tilganspunkt med Internett tilgang via husets ruter. Og jeg kunne bruke TC som printer hub for trådløs utskrift.

Kan ikke fatte hvorfor dette ikke går nå.
medlem i 190 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav koedd » ons 07.02.2018 1:16

dersom du ikke har tilgang til huset med ruteren, burde du kanskje ikke heller ha tilgang til wifien?
medlem i 104 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav Nikolay » ons 07.02.2018 1:44

Kan fint være leieboer som får nett fra huseier.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Legge til Time Capsule til eksisterende trådløst nettver

Innleggav terjemk » ons 07.02.2018 13:30

koedd skrev:dersom du ikke har tilgang til huset med ruteren, burde du kanskje ikke heller ha tilgang til wifien?


Hvorfor ikke?
medlem i 190 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron