Problemer med ny iMac og ATI Radeon?

Problemer med ny iMac og ATI Radeon?

Innleggav admin » søn 19.04.2009 18:35

ATI Raedon iMac problemerNoen eiere av Apples nyeste iMac skal ifølge nettstedet AppleInsider oppleve problemer med ATI Radeon HD 4850 GPUen som sitter i disse maskinene. Problemene oppstår ved at iMacen fryser helt tilfedig, noe som tvinger brukeren til å ta omstart av maskinen.

Problemene skal ifølge AppleInsider være av samme karakter som de som rammet den første generasjonen av aluminium iMacs. Frysingen skjer uavhengig av hvilken programvare som kjøres og er heller ikke koblet til Mac OS X. Testing har vist at Macen fryser også i Windows (Boot Camp). Ingen av de typiske feilsøkingstrinn ha effekt på feilen, inkludert reinstallasjon eller nullstilling av SMC.

Ifølge AppleInsider kan Apple allerede være klar over problemet. Noen av de som ringer til selskapets support har hørt fra teknikere at det er mange rapporter og at en løsning er under veis. Noen har også blitt tilbudt nye iMacs da dette problemet åpenbart ikke gjelder alle av Apples nye iMacs.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Tror jeg har gått glipp av

Innleggav apple boy » søn 19.04.2009 18:45

Tror jeg har gått glipp av noe her...

Hva skjedde med noen av de første Alu iMacene?! :S
medlem i 193 måneder
 

Jeg er glad jeg holdt meg

Innleggav Mac Lovin » søn 19.04.2009 19:24

Jeg er glad jeg holdt meg til gt 130...og ikke MÅ ha det aller dyreste kortet.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Det kommer helt sikkert en

Innleggav Ttiger » søn 19.04.2009 19:33

Det kommer helt sikkert en oppdatering, det gjorde det på 1. gen alu.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Ny firmware så blir det

Innleggav Peacock8 » søn 19.04.2009 19:36

Ny firmware så blir det borte:)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Fanken.. får min nye iMac

Innleggav noobie71 » søn 19.04.2009 20:09

Fanken.. får min nye iMac 3.06 med ati kort til uka.. får virkelig håpe jeg ikke får så mye problemer med den da! har hatt en måneds ventetid samt at den kosta jo en del, så jeg håper ikke det krøller seg så alt for mye..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

ehh

Innleggav MacMonsen » søn 19.04.2009 21:23

Dette bruker å skje med min nye alu macbook, men har aldri skjedd med iMac'en min med ATI Raedon...
medlem i 188 måneder
 

… men hva med alle vi som

Innleggav Kjidel2 » søn 19.04.2009 23:48

… men hva med alle vi som har liknende problemer med våre helt nye macbook pros?

Se bl.a. her og her.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

har samme problem med min

Innleggav krutte » man 20.04.2009 8:12

har samme problem med min Imac men jeg har ikke det omtalte men dette
ATI Radeon HD 2400 XT:

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Jupp da fikk jeg svaret på

Innleggav dagga » man 20.04.2009 8:53

Jupp da fikk jeg svaret på det. Fikk min på lørdag og har vel fryst rundt 10 ganger i løpet av helga...

Venter utålmodig på update fra apple..

Trodde før nå at problemet kun gjaldt når jeg spillte wow, fordi det da den har fryst "kjappest", helt til igår da macen frøs mens jeg surfa på nett...


aargg..håper dette kan fikses med en update! Har LITE lyst å vente over 1 mnd på en ny.....

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

De heter forresten Radeon

Innleggav Torsteinator » man 20.04.2009 9:32

De heter forresten Radeon ikke Raedon /besserwisser

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Hva er fordelen med ATi

Innleggav sinatra » man 20.04.2009 14:11

Hva er fordelen med ATi Radeon HD 4850 framfor Nvidia GT 130 som er standardkonfig?

Uansett. Kjipt med slike dustefeil…

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

vanvittig irriterende! fikk

Innleggav MKLarsen » fre 24.04.2009 14:42

vanvittig irriterende! fikk helt ny 24" imac med ati radeon HD 4850 for to dager siden, og allerede nå har den fryst 4-5 ganger.... support fant heller ingen løsning på problemet...
håper apple finner en løsning på problemet snarest!
medlem i 179 måneder
 

Re: Problemer med ny iMac og ATI Radeon?

Innleggav dagga » fre 24.04.2009 15:00

Ja jeg har desverre samme problem her, både med mac og support.. Men har snoket litt rundt på nettet og funnet ut at neste oppdatering Osx 10.5.7 skal visst fixe denne buggen, og den skal visst komme nå i april.

Det spekuleres i om det var akkurat på grunn av denne buggen at imacen med dette kortet ble holdt igjen på leveringen...

For å si det mildt, jeg GLEDER meg til neste oppdatering....Skulle bare ønske jeg hadde en dato å forholde meg til...


k-

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Problemer med ny iMac og ATI Radeon?

Innleggav Traktor » fre 24.04.2009 15:06

Du har jo på en måte en dato å forholde deg til, for vis den kommer i april kommer den jo senest om 7 dager :-)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]