Microsoft har de seneste ukene kjørt en knallhard kampanje mot Apple på TV i USA. I kampanjen Laptop Hunters blir Apples produkter presentert som som dyre og kun for eliten. Ikke helt uventet besvarer Apple nå disse reklamene med fire nye Get-a-Mac-annonser på amerikanske TV-kanaler. Reklame-krigen mellom Microsoft og Apple er i full gang.
I går kveld dukket hele fire nye Get-a-Mac-reklamer opp på amerikanske TV-kanaler. Apple besvarte ikke bare Microsoft sine reklamer med nye Get-a-Mac-reklamer. Apples talsmann Bill Evans bestrider Microsofts påstander om at Apple er dyrt i et intervju i BusinessWeek. Evans mener at Microsoft ikke har tatt høyde for behovet for antivirus, iLife og annen programvare som er inkludert med alle Macer. I tillegg hevder Evans at Microsoft sammenligner forbrukerprodukter mot produkter rettet mot profesjonelle (MacBook Pro).
The one thing that both Apple and Microsoft can agree on is that everyone thinks the Mac is cool
sa Bill Evans til BusinessWeek og spøkte dermed med Microsofts Laptop Hunters hvor Macen fremstilles som "for kul".
Muligens de morsommeste reklamene hittil.
Selv om Time Traveler er umulig siden han sendte seg selv inn i fremtiden kan han ikke vært igjen og videre utviklet seg sånn, menmen! Video og fiksjon får lov å vri litt.
Legal copy var fin, men ellers synes jeg disse var et ganske slapt svar på Microsoft sin kampanje. Jeg synes også konseptet for Get-A-Mac-reklamene er genialt, men nå begynner det muligens å bli litt utbrukt?
@CBlomvik: At man ikke kan møte seg selv etter å ha reist i tidsmaskin er selvfølgelig bare tull. Den interesserte kan jo lese denne lange, men ganske artige artikkelen. Hvorvidt tidsmaskiner er noe tull i utgangspunktet er en annen diskusjon