Apple med ny Snow Leopard-beta

Apple med ny Snow Leopard-beta

Innleggav panther » ons 22.04.2009 10:27

Snow LeopardIfølge nettstedet AppleInsider planlegger Apple å utgi en ny stor betautgave av Snow Leopard i løpet av april måned til utviklere.

Betautgaven antas å kunne inneholde flere av nye funksjoner, deriblant et nytt og hemmelig grafisk grensesnitt med kodenavnet "Marble".

Helt siden Apples første offentliggjøring av Snow Leopard, har det i flere miljøer blitt hevdet at Apple planlegger å introdusere et helt nytt grafisk grensesnitt til Mac OS X. Apple har hele veien gjennom Mac OS X sin utvikling gjort mindre designendringer i det grafiske grensesnittet, men skal man tro ryktene vil Snow Leopard introdusere et helt nytt og oppdatert grensesnitt.

Marble

Designet har ifølge ryktene fått navnet "Marbel" og skal utseendemessig være en blanding av iTunes og de andre iLife-programmene. Grensesnittet blir mørkere og mer nedtonet enn dagens Aqua-grensesnitt som kjennetegnes med mer sterke farger.



Flere rykter hevder at Apple er klare til å avsløre sitt nye grensesnitt, enten i den nye Snow Leopard-betaen eller under årets WWDC-messe 8 til 12. juni. Ifølge AppleInsider er det sannsynlig at Apple presenterer en tilnærmet ferdig utgave av Snow Leopard med nytt utseende under WWDC. Det antas at Snow Leopard skal lanseres i august 2009.


Sist endret av panther den ons 22.04.2009 13:57, endret 1 gang
medlem i 248 måneder
 

Geder meg :)

Innleggav Baleksander » ons 22.04.2009 10:37

Geder meg :)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

kjedelig design

Innleggav somcs » ons 22.04.2009 10:52

nei, svarte nå tar os x enda et steg i retning av å bli sterilt, kjedelig, mørkt og trist..designet har kun gått nedover siden tiger. ble så lei av det kjedelige leopard utseende at jeg installerte magnifique og fikk tiger utseende tilbake igjen..det var nesten som at sola snudde igjen og det ble vår...
medlem i 199 måneder
 

Er av motsatt mening, stilen

Innleggav arokh » ons 22.04.2009 12:40

Er av motsatt mening, stilen i iTunes er meget pen og vil absolutt være et skritt framover. Prøv iLeopard theme for Leopard om du vil ha en forsmak på hvordan det kan se ut.
medlem i 213 måneder
 

Re: Apple med ny Snow Leopard-beta

Innleggav iRemote » ons 22.04.2009 12:49

Ja, jeg liker den nye looken. Og tenkte at dette er veien å gå for allerede ett år siden da jeg funderte over apples retning av å gå i svart. De nye maccene har mer og mer svart i seg osv. Det gir jo en peke pinn!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Tja, vi har vel hørt noe om

Innleggav vidina » ons 22.04.2009 13:27

Tja, vi har vel hørt noe om det, men det blir vel ikke stort større en spranget fra Jaguar til Leopard. Samme grensesnitt hovedsaklig, men er jo noen forskjeller.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Grand Central er the main attraction

Innleggav jpsalvesen » ons 22.04.2009 13:28

Såvidt jeg vet har ikke Windows 7 noe tilsvarende grand central. Etterhvert som quadcore-prosessorer blir vanligere og kommer i mobilutgave, så vil applikasjoner utviklet for Snow Leopard gå i sirkel rundt Windows-applikasjoner.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

så greit, da er det jo bare

Innleggav somcs » ons 22.04.2009 13:45

så greit, da er det jo bare å slenge ut 16 000 kroner i en ny macbook pro slik at os x designet igjen ser bra ut i forhold til maskinen. ser poenget ditt med at leopard har liknende design som de nye maccene, men må si jeg foretrekker litt mer farge og sprut..dessuten leveres pro kun med glossy skjerm og det er jo bare helt uaktuelt.vet at verden forandrer seg, men må si meg uenig i en del av valgene apple har tatt de siste par årene med hensyn til glossy skjermer og design
medlem i 199 måneder
 

Du får kjøpe deg en PC da,

Innleggav arokh » ons 22.04.2009 18:27

Du får kjøpe deg en PC da, se om gresset er grønnere på den andre siden :)
medlem i 213 måneder
 

arokh: Selv om jeg er enig i

Innleggav Alyce » ons 22.04.2009 19:44

arokh: Selv om jeg er enig i at det er mye teit klaging, men jeez, må da være lov til å komme med kritikk mot apple? Selv gleder jeg meg masse om dette er sant, et design som er mer likt iTunes, Spotify, Photoshop osv. hadde vært genialt <3

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Apple med ny Snow Leopard-beta

Innleggav arokh » ons 22.04.2009 20:03

For all del, men det må da vel være lov å være fornøyd også? Synes det er et godt tips å prøve en PC hvis man er så misfornøyd, det vil sette ting i perspektiv. Prisen for Apple hardware vil definitivt ikke se så stiv ut etter en grundigere sammenligning enn MHz.
medlem i 213 måneder
 

Jeg har så sinnsykt lyst

Innleggav sinatra » ons 22.04.2009 21:20

Jeg har så sinnsykt lyst til å re-installere iMacen. Men har bestemt meg for å vente til Snow Leopard er i butikken. Jeg ønsker et nytt (kanskje mørkere) grensesnitt velkommen. Jeg vil ikke engang gå inn på hvor høye forventninger jeg har til ytelsen. Skal se at jeg kan beholde min 3.06 noen år

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Hvis ryktene stemmer, så

Innleggav iBoy » ons 22.04.2009 21:32

Hvis ryktene stemmer, så passer det nye designet meg midt i blinken! Håper bare det blir gjennomført over hele linja, og ikke en salig blanding, slik det er nå.
medlem i 244 måneder
 

venter...

Innleggav G5 » lør 25.04.2009 10:00

Jeg ser frem til release date, men jeg venter heller lenger enn med Leopard.
Med tanke på stabiliteten, jeg har et godt øye til tiger fremdeles.

Blir som Windows 2000 og Windows XP :)

Flere features, mer bugs.
medlem i 233 måneder
 

Re: Apple med ny Snow Leopard-beta

Innleggav Ttiger » lør 25.04.2009 10:31

Er ikke enig med deg, Leopard har fungert meget bra på alle maskiner jeg har installert den på. Både eldre og nye maskiner.
Det er ikke samme som w2000 og xp.
Husk at snow leopard er jo "bare" en bedre versjon Leopard.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron