QuickTime X med innebygd skjermopptak?

QuickTime X med innebygd skjermopptak?

Innleggav panther » man 27.04.2009 8:59

QuickTime XUtviklere av programvare som ScreenFlow, Snapz og annen programvare som tar opptak av skjermen sin kan ha sett sine bedre dager hvis de siste ryktene om Snow Leopard stemmer. Ifølge AppleInsider skal nemlig QuickTime X i Snow Leopard ha en innebygd funksjon for skjermopptak.

QuickTime X er en av de store nyhetene i Snow Leopard og Apples medieplattform lover store forbedringer, deriblant i formatstøtten.

I den seneste utviklerutgavene av Snow Leopard (build 10A335) har Apple også inkludert en innebygd skjermopptaksfunksjon som lar deg ta film av skjermen, på samme måte som Screenflow og SnapzPro. Funksjonen er tilgjengelig uavhengig om du har QuickTime Pro eller ikke. Det har tidligere også ryktes at Snow Leopard vil fjerne QuickTime Pro og gi tilgang til alle funksjoner som standard.

QuickTime X
medlem i 248 måneder
 

Vel, hvis de kun har opptak

Innleggav dng » man 27.04.2009 9:16

Vel, hvis de kun har opptak og ikke redigeringsfunksjon, så har fortsatt Screenflow sine gode dager:) Bedre opptaksprogram skal man se lenge etter!

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Digg. Gjer skjermopptak med

Innleggav Amishen » man 27.04.2009 10:46

Digg. Gjer skjermopptak med nye QTX også sender det rett inn i iMovie eller Final Cut Pro for å redigera det. Nice. Liker betre og betre nyhetene rundt Snow Leopard og QT. På tide at det skjer noko med QT.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Så lenge standard QT

Innleggav Kirkeby » man 27.04.2009 14:37

Så lenge standard QT indeholder alle funksjoner, blir jeg glad. hare å ikke kunne kjøre fullskjer fordi jeg ikke har QT pro. Men selvsagt, en gratis opptaksfunksjon i tillegg hadde ikke vært å forrakte :D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Dette går jo rette veien.

Innleggav christergutten » man 27.04.2009 16:55

Dette går jo rette veien. Ting blir bare mer og mer integrert :)
Ser veldig frem til Snow Leopard , blir også veldig spennende å se hvilke formater det er snakk om at quicktime skal støtte.. Blir deilig å slippe alle kodeks, xvix, divx, wmv, osv osv.... Blir så rotete.. Deilig om bare quicktime kunne støtte ALT :) Jeg selv foretrekker quicktime formatene, men det er så mange videoer på nettet osv og fra venner som er i andre formater!

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Det er av slike grunner jeg

Innleggav Kirkeby » man 27.04.2009 21:02

Det er av slike grunner jeg lar være å bruke QT og heller bruker VLC. Men dette høres interessant ut! Gleder meg!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Du kan køyre qt i

Innleggav cybercoin » man 27.04.2009 22:50

Du kan køyre qt i fullskjerm utan pro! berre bruk [CMD + F]!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Har aldri brukt QT på macen

Innleggav nubbiz » ons 29.04.2009 2:21

Har aldri brukt QT på macen min! Kanskje SL endrer det.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]