Apple retter grafikkproblem på iMac

Apple retter grafikkproblem på iMac

Innleggav panther » man 04.05.2009 10:33

ATI Raedon iMac problemerFlere kjøper av Apples nye iMac opplevde problemer med det innebygde grafikkkortet ATI Radeon HD4850.

I går kveld slapp Apple en firmware-oppdatering til alle berørte maskiner som skal rette opp i grafikkproblemene mange har opplevd.

Problemene skal være av samme karakter som de som rammet den første generasjonen av aluminium iMacs. Frysingen skjer uavhengig av hvilken programvare som kjøres og er heller ikke koblet til Mac OS X. Testing har vist at Macen fryser også i Windows (Boot Camp). Ingen av de typiske feilsøkingstrinn ha effekt på feilen, inkludert reinstallasjon eller nullstilling av SMC.

Oppdateringen iMac EFI Firmware Update 1.4 fyller 1.7 mb og vil være automatisk tilgjengelig for de maskinene det gjelder (nyeste iMac 24") i programvareoppdatering/Software Update.
Sist endret av panther den man 04.05.2009 10:34, endret 1 gang
medlem i 249 måneder
 

Re: Apple retter grafikkproblem på iMac

Innleggav Ttiger » man 04.05.2009 10:46

Noen som har denne imacen å har prøvet denne oppdateringen?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

kjappt levert. :)

Innleggav noobie71 » man 04.05.2009 16:12

Bra at Apple var så kjappe til å levere patch. er jo ikke såå lenge siden problemet oppsto.

lasta selv ned patchen på min ati - imac. men har ikke opplevd disse berømte frysningene selv enda, og nå regner jeg vel med at jeg heller ikke kommer til å oppleve den. (kanskje like greit?).

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

hva med de som har dette

Innleggav krutte » tir 05.05.2009 8:22

hva med de som har dette grafikkortet (ATI,RadeonHD2400) og opplever det samme?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

HD2400 har ikke hatt dette

Innleggav noilivap » tir 05.05.2009 13:02

HD2400 har ikke hatt dette problemet, om du opplever det så er "bare" hos deg så du burde få maskinen sjekket.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Apple retter grafikkproblem på iMac

Innleggav dagga » tir 05.05.2009 13:20

jeg har den imacen med fryse problemer og GJETT om den låste seg..et par ganger i timen.
Men etter oppdateringa har den gått som ei kule :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron