Apple søker om karbonfiberpatent

Re: Håper ikke Apple lanserer

Innleggav admin » man 04.05.2009 19:07

Kirkeby skrev:Håper ikke Apple lanserer slikt "karbonfiber-rutemønster", for slikt har vi sett før. Derimot en utltralett mac er ikke å forrakte. Men jeg er stor fan av aluminium.


Det er jo akkurat derfor Apple har søkt om dette patentet. De har funnet en metode som gjør det mulig å lage produkter som ikke har "karbonfiber-rutemønster" ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Apple laga jo maskiner av

Innleggav Amishen » man 04.05.2009 23:06

Apple laga jo maskiner av titanium i si tid (PowerBook Titanium). Det er heller ikkje eit billig materiale. Det er i alle fall det eg har høyrt.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Karbon er kult

Innleggav sungame » tir 05.05.2009 12:51

Personlig liker jeg karbon-looken godt. Se for eksempel på sweet-hjelmene: http://www.sweetprotection.com/snow/#/h ... ooster-le/.

Det er en god ting at det ser ut som det de faktisk er, for eksempel at MacBookene faktisk ser ut som om de er av aluminium. Hadde Apple skjult aluminiumen bak flere lag lakk, for eksempel, hadde de jo sett ut som nesten helt vanlige (ok, fortsatt ganske stilige) plastlaptoper.

Karbon er jo også som kjent veldig lett, og lettere laptoper er vel aldri noen ulempe. Imidlertid er jeg skeptisk til prisnivået. Som flere har påpekt, er jo karbon ganske dyrt, og Apples forskjønnings-prosess trekker vel også prisen en god del opp...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron