LaCie med to nye produkter

LaCie med to nye produkter

Innleggav panther » ons 06.05.2009 10:42

LaCie med to nye produkterLaCie, lagringsleverandøren som i mange år har prioritert Apple-brukere, lanserte i går to nye høykapasitets Network Attached Storage (NAS) løsninger - Big Disk Network og d2 Network. Disse produktene er optimalisert for å lagre, dele og sikkerhetskopiere filer fra en PC eller Mac over kablet eller trådløst nettverk.


d2 Network støtter opptil 1.5TB lagringskapasitet, mens Big Disk Network kombinerer to stasjoner i RAID 0 innstilling, for opp til 4TBs lagringsplass. Begge NAS løsninger passer godt små og mellomstore bedrifter så vel som privatpersoner med store lagringsbehov. Nettverksadministratorer kan velge mellom ulike sikkerhetsnivåer for brukerprofiler, grupper og gjestetilgang.

Med LaCie d2 Network, er det enkelt å laste ned store filer ved hjelp av en integrert torrent-klient. d2 Network kan laste ned mens du sover og din Mac trenger ikke å være påslått. Du kan også spille av mediefiler lagret på d2 Network direkte på noen UPnP AV-kompatible enheter, for eksempel en PS3 eller Xbox. LaCie spesifiserer at d2 Network også er kompatibel med alle enheter som støtter DLNA-standarden og begger harddiskene støtter både Bonjour og Apples Time Machine.

Prisen for LaCie d2 Network begynner på kr 1 559,-, mens LaCie Big Disk Network begynner på kr 2 989,-

Du kan lese mer om begge hos LaCie.
medlem i 249 måneder
 

Må bare ha

Innleggav mrPicatta » ons 06.05.2009 11:29

Satan, noe sånt har jeg venta på lenge :D

Ut å jobbe, spare, kjøpe...

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Jeg synes Drobo og Drobo Pro

Innleggav KDN » ons 06.05.2009 15:43

Jeg synes Drobo og Drobo Pro er en mye bedre løsning enn å ha 4-5-6 forskjellige mountede volum.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: LaCie med to nye produkter

Innleggav Dorkfish » ons 06.05.2009 15:51

Enig i det, men man må ta i betraktning prisforskjellen også.

Men sånn helt personlig synes jeg LaCie disker støyer unødvendig mye.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

De kunne gjerne smelt på en

Innleggav quadra800 » ons 06.05.2009 16:22

De kunne gjerne smelt på en ekstra Ethernet-port, med støtte for bridging, sånn at man kan dra én kabel til diskene, og allikevel ha 2-3 tilkoblet nettet.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Hvilken LaCie modell har du?

Innleggav 0veber » ons 06.05.2009 17:15

Hvilken LaCie modell har du? Jeg hadde en 500gb en som støyet noe helt enormt. Dette var før de begynte å lage dem med riller (som den på bildet). Har i senere tid kjøpt en 750gb en med riller, og den er lydløs. Ikke et pip.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: LaCie med to nye produkter

Innleggav Dorkfish » ons 06.05.2009 19:53

Jeg har en sånn som på bildet med 500 GB og FW400/FW800/USB tilkobling.

Den "bråker" vel ikke, men den suser unødvendig høyt hele tiden. Og mye høyere enn mine iOmega disker. Litt kjedelig med støyende harddisk når man har en lydløs iMac.
Hele poenget er jo at det skal være stille.

Og det er faktisk ikke selve disken som er kilden til lyden, men kabinettet. Bytta ut harddisken med en helt lydløs samsung disk, og kabinettet suste akkurat like mye.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Jeg har 3 stk lacie, 2 er

Innleggav bordsenius » ons 06.05.2009 21:47

Jeg har 3 stk lacie, 2 er nå på reparasjon. 3.5 TB data gikk fløyten. Neste gang skal jeg kjøpe noe annet...

Noen som er interessert i å kjøpe den når de kommer tilbake nyreparerte?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]